Indicatori marketing

Ce indicatori de marketing online trebuie să urmărești pe website, social media și în campaniile de e-mail marketing?

Atunci când vorbim despre marketing digital, tendința generală a proprietarilor de afaceri este să urmărească generarea unui număr cât mai mare de vânzări și creșterea profitului afacerii. Însă, până la obținerea rezultatelor dorite, există o serie de indicatori de marketing care reflectă impactul deciziilor tale din mediul online și care te ghidează spre următorii pași.

Întrucât nu toate acțiunile din mediul online au ca scop vânzarea unui produs sau a unui serviciu, am pregătit pentru tine o listă cu cei mai importanți indicatori de marketing online.

Analiza performanțelor în mediul online: indicatori de marketing

1. Indicatori de marketing pentru website

Activitatea oricărui website poate fi analizată cu ajutorul traficului pe care îl generează acesta. Prin urmare, cu cât traficul site-ului tău este mai mare, cu atât cresc șansele să-ți îndeplinești obiectivele.

A. Indicatori generali

  • Traficul total al site-ului: măsoară numărul de vizitatori unici dintr-o anumită perioadă, adică acele persoane care accesează pentru prima dată site-ul.
  • Vizitatorii direcți: exprimă numărul utilizatorilor care ți-au accesat site-ul scriind URL-ul acestuia în motorul de căutare.
  • Recomandări (referrals): numărul de utilizatori care îți accesează site-ul prin intermediul unui alt site pe a cărui pagină se regăsește link-ul website-ului tău. Acest lucru se întâmplă atunci când ai în derulare campanii de marketing afiliat.
  • Numărul căutărilor organice: exprimă câți dintre vizitatorii website-ului l-au accesat în urma unei căutări pe Google, spre exemplu, pe baza unor expresii sau cuvinte cheie. Astfel, vei avea o imagine clară în ceea ce privește performanțele SEO ale site-ului tău.
  • Social Media: exprimă totalul vizitatorilor care ajung pe site în urma accesării link-ului de pe platformele de socializare pe care le folosești pentru afacerea ta sau în urma campaniilor de social media pe care le desfășori.

Indicatori website - indicatori marketing

B. Indicatori de conversie

  • Rata de respingere (bounce rate): exprimă procentul vizitatorilor care au accesat website-ului și au ieșit fără a accesa vreo altă pagină. O rată mare de respingere indică faptul că există anumite elemente ale site-ului care trebuie îmbunătățite.
  • Rata de conversie: ilustrează rezultatele acțiunilor tale din online și îți arată câți dintre vizitatorii website-ului, blogului, abonații la newsletterele tale se transformă în lead-uri (potențiali clienți), iar ulterior, în clienți.
  • Costul per lead: îți arată situația, din punct de vedere financiar, al rentabilității campaniilor tale de marketing, raportată la costurile pe care le implică obținerea unui lead.
  • Costul per conversie: asemeni costului per lead, îți arată raportul dintre investițiile financiare și rata numărului de lead-uri care a generat conversii.

2. Indicatori de marketing pentru Social Media

Conturile de pe rețelele de socializare (Facebook, Instagram, LinkedIn) te ajută la crearea unei comunități, contribuie la creșterea notorietății afacerii tale, facilitează comunicarea cu potențialii și actualii clienți și generează trafic pentru website.

Indicatori social media - indicatori marketing

  • Numărul de următori: exprimă calitatea conținutului postat pe rețelele sociale. Dacă conținutul este pe placul audienței tale, acest fapt se reflectă într-un număr cât mai mare de următori (followers).
  • Rata reacției urmăritorilor (engagement): numărul de like-uri, share-uri și comentarii de la postări reflectă tipul de conținut pe care publicul tău țintă îl agreează cel mai mult.
  • Reach-ul organic: arată numărul de următori care ți-au văzut postările și al oamenilor care nu te urmăresc în online, dar care le-au văzut prin intermediul share-urilor.
  • Rată de click-uri: indică de câte ori oamenii au dat click-uri pe conținutul distribuit de tine în social media.

3. Indicatori pentru campaniile de e-mail marketing

În cazul în care ai o listă de abonați la newsletter, atunci este important să ai în vedere următoarele aspecte:

Indicatori e-mail marketing

  • Rate de livrare a email-urilor: exprimă procentul de email-uri care au ajuns în inbox-ul abonaților. O rată mică de livrare indică faptul că email-urile tale ajung în secțiunea de spam.
  • Rata de respingere: în acest caz, ea îți indică numărul de email-uri care nu s-au trimis datorită unor adrese greșite pe care le ai în lista de abonați. Tot ce poți face este să ștergi adresele incorecte.
  • Rata de deschidere: numărul de persoane care deschid email-urile tale.
  • Rata de click-uri: îți arată cât de des abonații tăi întreprind acțiunea pe care tu o sugerezi în respectivele email-uri.
  • Rata de conversie: este strâns legată de rata de click-uri și reflectă numărul de persoane care nu doar au dat click pe butoanele inserate în e-mail, dar au și cumpărat produsul sau serviciul respectiv, ori au descărcat un e-book, spre exemplu.
  • Rata de dezabonare: evident, dacă ai mai puține persoane care renunță să mai primească e-mail-uri de la tine, înseamnă că faci o treabă excelentă.

Iată-ne ajunși și la finalul listei de indicatori de marketing online. În cazul în care sunt elementele care ți-au scăpat din vedere până acum, sfatul nostru este să începi să analizezi fiecare dintre aspectele detaliate mai sus.

Numai așa îți poți forma o perspectivă de ansamblu asupra activității tale online și vei putea ști unde trebuie să îmbunătățești lucrurile.