creste ctr trafic site

Cum folosești rapoartele Search Console pentru a crește CTR-ul

Atunci când publici conținut pe site sigur îți dorești să apari cu paginile tale cât mai sus în rezultatele Google. De aceea faci un keyword research în prealabil și stabilești un profil al publicului țintă. Pentru că vrei să urmezi intențiile și nevoile clienților tăi și să îi atragi cât mai rapid și cât mai natural către paginile tale de conversie.

CTR-ul este indicatorul de performanță care îți dă indicii despre succesul strategiei tale SEO. Acest indicator spune câți utilizatori au accesat pagina din totalul celor care au căutat informații despre ea. Sau, altfel spus, de câte ori a fost accesată o pagină raportat la numărul afișărilor ei în rezultatele Google.

Desigur, cu cât pagina apare mai sus în rezultate, pentru cât mai multe interogări, cu atât mai bine. Șansele să ai un CTR ridicat cresc. Însă, atingerea primelor poziții SEO nu este o condiție suficientă.

Și, în acest context discutăm astăzi despre cum te pot ajuta rapoartele Search Console să crești indicatorul de performanță CTR.

Ce este Search Console

Search Console este platforma gratuită dezvoltată chiar de Google pentru utilizatorii de website-uri. Această platformă îți oferă informații despre performanța SEO a site-ului tău. Ori, altfel spus, din rapoartele Search Console afli cam tot ce vrei referitor la accesările pe care le primesc paginile web ca urmare a indexării organice (nu din reclame plătite sau alte surse în afară de rezultatele Google).

seo articole blog inainte de publicare

Tot din Search Console mai obții date relevante despre eventuale erori de indexare așa cum pot fi erorile de tip 404 sau cele legate de server.

În plus, poți avea o statistică a backlink-urilor primite de site-ul tău și a performanței lunare în funcție de cuvintele cheie pe care ești bine indexat.

Tot în Search Console afli dacă site-ul a fost virusat sau dacă a fost penalizat de algoritmii de indexare Google.

Pe scurt, o platformă esențială pentru orice administrator de website.

Ce este conținutul de tip meta

Atunci când conținutul de site nu este foarte bine optimizat în jurul cuvintelor cheie sau atunci când vrei să „transmiți” motoarelor de căutare despre ce anume este vorba într-o anumită pagină, folosești conținut de tip meta.

Ne referim la meta titlu și meta descrierea care se pot seta pentru fiecare pagină din structura unui website.

Acest tip de conținut nu este, de regulă, vizibil în pagina de site. Singurul loc în care utilizatorul intră în contact cu meta titlu și cu meta descrierea se află în pagina de rezultate Google.

cum fielizezi clientii in online

Adică, în cel mai important loc, cel în care utilizatorul „se decide” dacă vrea sau nu să acceseze website-ul tău.

Așadar, după cum îți dai seama, conținutul meta are un rol extrem de important în controlul CTR-ului și, implicit, în generarea de conversii directe.

Cum interpretezi rapoartele Search Console pentru a crește CTR-ul

În rapoartele Search Console, sub secțiunea Performanță, poți selecta să vezi ce cuvinte cheie îți aduc trafic pe site. Și, mai poți vedea și care este CTR-ul pentru fiecare interogare în parte.

După ce analizezi lista de cuvinte cheie îți recomand să te uiți să vezi și care sunt paginile de site care apar în rezultatele Google pentru interogările afișate în Search Console.

Următorul pas este analiza conținutului meta pentru fiecare pagină care este afișată în rezultatele organice. Și, mai mult decât atât, acordă atenție în special paginilor cu un CTR scăzut. Nu uita, scopul tău este să atragi mai mult trafic iar asta se traduce în creșterea click-urilor. Desigur, rezultatele se vor vedea în valoarea procentuală CTR.

search console ctr raport

Așadar, pentru paginile cu CTR mic îți recomand să optimizezi conținutul meta. Modifică meta titlul și meta descrierea astfel încât să atragă atenția utilizatorilor. Și, nu doar să atragă ci și să stârnească interesul lor. Mai apoi, conținutul de site va fi cel responsabil de conversia finală. Însă, până acolo tu trebuie să te asiguri că cei care văd site-ul tău în rezultatele Google îl și accesează.

Înainte de a optimiza conținutul meta, verifică și cuvintele cheie folosite. Vezi dacă nu există anumite interogări noi pe care le poți valorifica pentru a urma nevoile concrete ale utilizatorilor. Și, nu în ultimul rând, nu uita să incluzi un text de tip call to action în meta descriere. Este important să-i transmiți potențialului client ce trebuie să facă în continuare pentru a beneficia de serviciile tale.

Mentenanță lunară pentru un succes garantat

Pentru a avea succes în orice campanie SEO pe care o desfășori, constanța este cheia. SEO este un maraton și nu o alergare în viteză.

Așadar, asigură o mentenanță lunară pentru website-ul tău. La finalul fiecărei luni analizează rapoartele Search Console și trage concluziile care să îți dicteze noile activități de optimizare a indicatorilor de performanță.

Dacă ai nevoie de ajutor, nu ezita și contactează-ne.