ce este user generated content

Ce este user-generated content și de ce ai nevoie de el

Cu toții știm că un website de calitate oferă, implicit, conținut de calitate. Poziționarea pe cuvinte cheie este strâns legată și ea de conținutul publicat, precum și de interacțiunea utilizatorilor cu informațiile disponibile online.

Pe scurt, dacă conținutul publicat pe website-ul tău este apreciat de utilizatori, atunci el va fi apreciat și de algoritmii de indexare. Rezultatul? Website-ul tău va apărea mai des în primele rezultate Google.

Am înțeles, așadar, necesitatea de a aloca timp și energie în crearea textelor cu care îți întâmpini clienții. Dar, ce-ai spune despre perspectiva de a-i lăsa chiar pe cei care îți accesează site-ul să participe la publicarea de conținut relevant pentru paginile tale web?

Conținutul lăsat în mod natural de cititori înseamnă conținut care transmite un singur lucru: informația site-ului este una valoroasă din moment ce ea atrage o comunitate în jurul ei.

continut generat de utilizatori brand awareness

Ei bine, pe scurt, la aceste lucruri ne referim când pronunțăm termenul de user-generated content. Dar, ca de obicei, discuția este puțin mai complexă de atât.

Ce este user-generated content

User-generated content, prescurtat UGC, sau pur și simplu conținutul generat de utilizatori, reprezintă tot ceea ce este publicat pe site-ul tău, sau în afara lui, și nu este creat de către tine sau de către angajații tăi.

Ce formă poate lua acest conținut?

Ei bine, de regulă îl regăsești sub formă de:

  • Recenzii sau review-uri lăsate produselor din catalogul online;
  • Comentarii primite pentru articole publicate pe blog;
  • Răspunsuri primite la formulare de contact în care soliciți păreri despre experiența pe site;
  • Interacțiuni în urma unor ad-uri pe rețelele Social Media;
  • Hashtaguri cu numele brandului tău folosite de utilizatori;
  • Mențiuni ale brandului pe forumuri, rețele sociale și alte platforme online;
  • Recenzii în pagina de Google My Business;
  • și în multe alte surse din mediul online.

Așadar, user-generated content este acel tip de conținut care lucrează pentru tine și pentru afacerea ta. Iar rezultatele îți aduc o mulțime de avantaje.

De ce să folosești o strategie de tip user-generated content

Brand awareness

În primul rând, un brand care ajunge pe buzele tuturor este un brand cunoscut.

User-generated content este cel mai ușor mod prin care îți poți promova rapid afacerea. Și, mai mult decât atât, o soluție eficientă prin care asiguri autoritate și autenticitate brandului tău.

În plus, este o strategie mult mai accesibilă decât clasicele reclame plătite.

Rezultate SEO

Așa cum ți-am spus, conținutul generat de utilizatori transmite un singur lucru: website-ul tău este unul de calitate, pe placul vizitatorilor. Iar acest lucru se va vedea în indicatorii de performanță precum rata de conversie, bounce rate sau rata de abandon.

seo articole blog inainte de publicare

Mai mult, conținutul publicat de utilizatori conține, prin natura lui, cuvinte cheie de interes pentru afacerea ta. Astfel, ponderea de cuvinte cheie dintr-o anumită pagină va crește semnificativ.

Rezultatul?

Algoritmii de indexare vor aprecia site-ul și îl vor poziționa mai sus în rezultatele recomandate utilizatorilor din mediul online.

Adaptarea afacerii la trendurile și așteptările clienților

Atunci când știi așteptările reale ale clienților și publicului țintă ai control asupra evoluției afacerii tale.

Dacă simți o schimbare în ceea ce înseamnă trendurile dintr-o anumită perioadă, poți aplica modificările și optimizările de care businessul tău are nevoie.

În acest fel nu vei fi luat prin surprindere. Afacerea ta nu va pierde din portofoliul de clienți, ci va câștiga de pe urma unei campanii care să valorifice cu adevărat așteptările și intențiile publicului țintă.

Creșterea conversiilor și fidelizarea clienților

Desigur, promovarea cea mai eficientă este cea realizată de cei care deja au apelat la serviciile sau la produsele tale.

Clienții aduc clienți, fie că o fac prin intermediul unor simple recenzii sau prin recomandări lăsate prin comentarii pe rețelele de socializare.

În plus, crearea unor comunități în jurul brandului ajută atât la fidelizarea clienților existenți dar și în atragerea de noi conversii și a unui volum de trafic cu mult îmbunătățit.

Ce să reții

Așa cum am văzut, user-generated content reprezintă mai mult decât o simplă întâmplare. Nu este de ajuns să oferi servicii de calitate pentru a-ți aduce utilizatorii de partea ta.

Ai nevoie de o strategie, de soluții adaptate businessului tău prin care să determini interacțiunea publicului țintă cu brandul tău. Iar acest lucru se poate face în mod direct sau indirect în funcție de obiective.

Dacă vrei să afli mai multe informații despre importanța conținutului generat de utilizatori și dacă vrei să înveți cum să îl folosești în avantajul website-ului tău, folosește datele de contact și spune-ne despre proiectul tău.