Să o recunoaștem: pandemia ne-a pus în dificultate pe toți. Indiferent de businessul despre care discutăm, noile tendințe în ceea ce privește comerțul online au generat provocări dar și noi oportunități pentru dezvoltarea afacerilor.
Da, poate a fost nevoie să investești mai mult. Să îți asumi riscuri și să îți ieși din zona de confort. Să diversifici oferta sau chiar să schimbi domeniul de activitate. Ceea ce contează este că încă te menții activ pe o piață dinamică, aflată într-un proces de modernizare permanent.
Ei bine, în acest context trebuie să discutăm și despre fidelizarea clienților tăi. Poți aloca bugete importante pentru campaniile plătite sau pentru strategiile de optimizare SEO.
Însă, retenția este cea care contează cel mai mult.
Asta pentru că cele mai multe și importante conversii vin de la clienții fideli, cei care îți apreciază brandul și care te recomandă și altora.
Clienții tăi fideli aduc clienți noi și cresc valoarea coșului. Ei sunt cei care dau importanță brandului și cei care te ajută să evoluezi.
Așadar, hai să vedem ce soluții practice ai la îndemână pentru a extinde baza de date a clienților care continuă să apeleze la serviciile tale.
Idei care funcționează în fidelizarea clienților în mediul online
Fidelizarea clienților prin rețelele social media
Acum, mai mult ca oricând, trebuie să îți dezvolți afacerea în mediul online prin intermediul rețelelor sociale. Pandemia a accentuat popularitatea platformelor de socializare având în vedere că interacțiunea fizică este în continuare redusă.
Așadar, publicul tău țintă și clienții tăi folosesc astfel de platforme. Brandul tău trebuie să fie mereu prezent pe buzele lor. Pe rețelele sociale poți crea comunități în jurul brandului și a afacerii tale.
Axează-ți mesajele nu pe aspecte comerciale. Comunică cu clienții tăi valorificând subiecte de interes comune, urmând nevoi concrete din piață.
Investiții în strategii de tip user-generated content
Conținutul generat de clienți este cel care contează cel mai mult. El are cea mai mare importanță atunci când vorbim despre factori de decizie.
Așadar, alocă un buget separat pentru dezvoltarea unor strategii care să genereze conținut creat de clienții care apelează la serviciile tale. Despre astfel de strategii am discutat deja pe blog și găsești mai multe informații în articolul Ce este user-generated content și când ai nevoie de el.
Recenzii și comentarii
Dacă ai un magazin online, folosește-te de o secțiune de recenzii. Încearcă să atragi cât mai multe păreri despre produsele pe care le vinzi.
Da, vei primi și recenzii negative, dar nu-i nicio problemă. Răspunde prompt la fiecare comentariu și arată că poți rezolva orice tip de problemă. În acest fel elimini temerile publicului țintă și fidelizezi cu succes clienții.
Dacă aceștia sunt mulțumiți de serviciile tale customer service cu siguranță se vor întoarce pe website-ul tău.
În plus, din recenziile și comentariile lăsate vei învăța cum să îți dezvolți site-ul pentru a oferi servicii pe placul clienților. Aceasta este o idee excelentă prin care să îți depășești principalii competitori.
Campanii cu impact social și nu comercial
Creează campanii plătite folosind serviciile Google. Poți implementa și reclame pe Instagram, YouTube sau chiar TikTok, în funcție de unde este activ publicul tău țintă.
Însă, așa cum am spus deja, optează pentru anunțuri cu impact social și nu comercial. Dacă vorbim despre fidelizarea clienților cu siguranță nu ne referim la promovarea unor produse. În acest caz vrei să empatizezi cu interesele clienților tăi. Fă-i să-ți aprecieze valorile și viziunea înainte de a încerca să vinzi ceva.
Pentru astfel de campanii poți folosi cu încredere Google Discovery, Facebook și Instagram. Din nou, înainte de a implementa o strategie, segmentează publicul țintă. Creează un profil buyer persona și află cât mai multe informații despre cei care sunt sau ar putea fi interesați de produsele și serviciile tale.
Comunicare permanentă cu clienții tăi: email marketing
Dacă vrei să îți fidelizezi clienții trebuie să ai o comunicare permanentă cu ei.
Cum realizezi asta?
Sigur, din nou putem discuta despre relevanța rețelelor sociale. Dar, mai ai și alte soluții la îndemână.
Ei bine, din acest punct de vedere poți urma campanii de e-mail marketing. Altfel spus, trimite newslettere personalizate.
Aceste newslettere nu trebuie să aibă un caracter comercial. Pot fi e-mail-uri cu scop informatic, de educare. Sau pot fi campanii mixte în care ai atât informații generale cu și despre brandul tău, precum și secțiuni în care promovezi anumite produse de interes.
Concluzii pe care să le ai în vedere
Nu uita, clienții fideli îți vor aduce cele mai multe câștiguri. Ei vor investi mai mult în produsele tale și ei te vor ajuta să îți extinzi portofoliul de clienți.
Însă, pentru a ajunge la rezultate cât mai bune trebuie să investești în campanii de brand awareness. Empatizează cu nevoile și așteptările publicului țintă și asigură-te că împărtășești aceleași valori.
Cele mai simple metode prin care poți fideliza clienții includ crearea unor comunități în jurul brandului tău. Rețelele sociale sunt cel mai potrivit loc în care poți face asta.
Apoi, folosește-te de recenziile și comentariile lăsate de cei care ți-au încercat serviciile. Ascultă de părerile clienților și folosește-le în avantajul tău, pentru a-ți moderniza afacerea.
Rezultatele nu vor întârzia să apară. Tu vei fi cu un pas înaintea concurenței și te vei putea adapta mai ușor la noile tendințe din piață.
Desigur, dacă ai nevoie de ajutor în dezvoltarea prezenței în mediul online, nu ezita și contactează-ne.