tooluri gratuite pentru webmasteri

Tool-uri gratuite pe care să le folosești în optimizarea prezenței în mediul online

Oricât de multe sfaturi despre dezvoltarea afacerilor ai citi în această perioadă, o singură concluzie este clară: ai nevoie să aduci business-ul în mediul online. Însă, promovarea în online nu înseamnă automat și succesul pe care ți-l dorești atât de mult.

Ai nevoie de o comunicare unitară, să îți aliniezi serviciile la trendurile din piață și, nu în ultimul rând, să aplici soluția omnichannel. Mai mult decât atât, înțelegerea publicului țintă și a nevoilor acestuia a devenit esențială în contextul pandemiei care a modificat nu doar modurile în care ne facem cumpărăturile dar și felul în care filtrăm tot volumul de informație din mediul online. Acum, calitatea serviciilor și a informației publicate contează mai mult ca oricând.

Strategia SEO este și va rămâne de actualitate. La fel cum se va întâmpla și cu reclamele plătite de tip Google Ads, Facebook Ads sau Instagram Ads. Însă, în plus, promovarea trebuie să beneficieze de o implicare continuă a businessului în ceea ce privește relația cu clienții. O comunicare unitară, pe toate canalele de distribuție.

obiective si tooluri marketing online

Știm. Lucrurile care în esență par simple, tind mereu să se complice. Tocmai de aceea, în articolul de astăzi o să-ți furnizăm o listă de tool-uri gratuite care să te ajute în promovarea eficientă a afacerii tale.

Tool-uri utile pe care nu trebuie să le mai eviți   

Google Analytics și Search Console

Atunci când pleci la un drum necunoscut ai nevoie de o hartă. Și de un traseu pe care să îl urmezi. Și, bine ar fi ca această hartă să se actualizeze constant astfel încât să știi mereu care este cel mai ușor și rapid traseu prin care poți ajunge la destinație.

Ei bine, Google Analytics și Search Console reprezintă harta după care să te ghidezi în mediul online. Două tool-uri gratuite, ușor de folosit și extrem de utile atât în eficientizarea strategiilor SEO cât și în obținerea unor rezultate mai bune de pe urma campaniilor de promovare plătită.

De pe urma rapoartelor furnizate înveți cam totul despre website-urile tale. De la surse de trafic, profil de buyer persona, erori de indexare, backlink-uri și până la traseul utilizatorilor în paginile site-ului ai totul pus pe tavă. Nu trebuie decât să interpretezi lunar datele și să aplici concluziile. Vei avea metode de optimizare care au la bază cifre și statistici, nu soluții aplicate după ureche.

Google My Business

Vrei să atingi poziții fruntașe în rezultatele Google? Să îți promovezi în mod interactiv produsele și serviciile? Sau, poate vrei să obții recenzii din partea clienților și să le demonstrezi ce servicii de tip customer service oferi.

ce este google my business

Ei bine, atunci trebuie să începi să folosești serviciul gratuit pentru administrarea afacerilor în mediul online Google My Business.

Pe lângă prezentarea afacerii ai și rapoarte lunare pe care să le folosești în avantajul tău. Despre importanța paginii Google My Business ți-am mai vorbit și în trecut.

Google Ad manager

Dacă rulezi anunțuri atunci cu siguranță vrei cât mai multe statistici despre performanța lor. Ai totul, în mod gratuit, în platforma de administrare Google Ads Manager. Similar, există platforme de analiză și pentru anunțurile Facebook și Instagram.

În rapoartele obținute poți analiza indicatori de performanță, poți alege automatizarea anunțurilor, setarea de obiective noi, dar și modificarea bugetului, oprirea reclamei sau schimbarea targetului demografic.

Google Keyword Planner

Că implementezi anunțuri plătite sau că îți concentrezi eforturile pentru a indexa mai bine website-ul în rezultatele Google, trebuie să te familiarizezi cu Google Keyword Planner.

seo articole blog inainte de publicare

Un serviciu gratuit oferit chiar de Google, Keyword Planner îți oferă date statistice referitoare la cuvintele cheie potrivite pentru afacerea ta. Afli volume de trafic, informații despre competiție și despre bugetele necesare pentru a promova serviciile pe anumite interogări specifice.

Google Trends

Trends este un alt serviciu gratuit oferit de Google. Să spunem că oferă date similare cu Keyword Planner, însă statisticile te vor ajuta să înțelegi mai bine trendurile din piață în ceea ce privește cuvinte cheie diferite pe care le poți targeta.

Accesează Google Trends, caută după câteva cuvinte cheie și o să înțelegi perfect la ce facem referire. Este un serviciu ideal în special pentru afacerile care promovează servicii ori produse sezoniere – îți poți optimiza campaniile în funcție de cererea din piață.

Serprobot

Atunci când vorbim despre SEO vorbim, implicit, și despre competiție. Nu, nu ne dorim să copiem ce fac alții. Dar, vrem să știm unde ne poziționăm față de competiția noastră. Să înțelegem de ce nu avem rezultatele dorite, dar mai ales să aplicăm soluțiile potrivite pentru a face totul mai bine decât o fac competitorii direcți.

Iar Serprobot te ajută să ai o imagine de ansamblu mai bună. Cu ajutorul tool-ului gratuit poți vedea rapid pe ce poziție este site-ul tău afișat în rezultatele Google, dar și care sunt site-urile care te-au depășit.

Alte servicii despre care trebuie să știi

Ți-am mai scris pe blog și despre extensii gratuite Google Chrome care să îți susțină strategiile SEO. Verifică-le și instalează-le rapid.

Apoi, nu uita nici de monitorizarea performanțelor. A timpilor de încărcare sau a conținutului de tip meta.

Pentru aceste lucruri poți obține audituri gratuite folosind servicii dezvoltate de Google. Spre exemplu, poți folosi tool-urile Google Page Speed Insight sau Google Lighthouse.

După cum vezi, ai multe soluții la îndemâna ta. Partea bună este că nu ai nevoie de un buget separat pentru a afla date și statistici despre cum se descurcă business-ul tău în mediul online. Vei avea însă nevoie de timp. Așa că, poți lua în considerare externalizarea serviciilor de mentenanță lunară.

Oricare ar fi concluziile la care ajungi, noi suntem aici pentru tine. Folosește pagina de contact și spune-ne mai multe despre proiectul tău și despre cum te putem ajuta să excelezi.