Îți dorești să fii mai vizibil în rezultatele online? Dacă vrei să înveți cum poți crește autoritatea site-ului tău indiferent de motorul/motoarele de căutare targetate nu uita de cel mai important lucru: definirea identității afacerii tale și a profilului online care o promovează.
Existența unei pagini „Despre noi” în interiorul website-ului de prezentare sau a magazinului online este extrem de importantă atât pentru algoritmii folosiți de Google în indexarea paginilor online cât și pentru potențialii tăi clienți.
Atunci când creezi sau implementezi un nou serviciu online trebuie să îți pui o serie de întrebări. Aceste întrebări te vor ajuta ulterior să găsești cele mai bune soluții pentru serviciile pe care le oferi, scopul fiind acela de a genera mai multe conversii și implicit mai multe vânzări.
Așadar încearcă să te pui în locul clienților tăi și vezi când și de ce ai apela la servicii precum cele oferite de compania ta. Înțelege motivele pentru care aceste servicii sunt necesare, dar gândește-te și la așteptările clienților în materie de raport calitate/preț. Pune totul pe foaie și apoi conturează imaginea online a afacerii tale.
În acest punct vei avea la îndemână toate resursele necesare procesului de implementare, însă nu uita următorul lucru: trebuie să oferi siguranță și transparență dacă vrei să generezi lead-uri și conversii.
În mediul online aceste lucruri se obțin prin crearea și documentarea unei pagini web dedicate, denumită generic „despre noi”.
Pagina „despre noi” – o cale rapidă de a crește autoritatea site-ului tău
Google, principalul și cel mai utilizat motor de căutare folosit cam de oricine, pune mare preț pe existența paginii „despre noi”. Spre exemplu, platformele de media care vor să beneficieze de cât mai multă notorietate trebuie să aplice pentru serviciul Google News.
Procesul de aplicare / acceptare în acest serviciu dedicat nu se poate realiza în lipsa paginii „despre noi”. Acest tip de reguli pot fi ușor transpuse și în cazul altor nișe, tocmai pentru a crește încrederea în serviciile existente online și pentru a se face departajarea între principalii jucători din diverse domenii de activitate.
Chiar dacă nu se specifică în mod direct, indexarea și poziționarea în Google are în vedere și definirea paginii „despre noi”. Cu cât această pagină este mai bine organizată și delimitată, cu atât mai bine.
În primul rând, aceasta reprezintă o oportunitate prin care poți varia cuvintele cheie principale și unde îți poți descrie mai în detaliu experiența pe care o ai în domeniul în care activezi. Apoi, este locul prin care „intri în contact” cu clienții tăi, le spui cine ești, de când faci asta, cum faci ceea ce faci, cum îi poți ajuta și cum le garantezi servicii de cea mai bună calitate.
Lipsa acestor informații poate însemna pierderea clienților și scăderea autorității pe care o ai, sau vrei să o ai în mediul online.
Iată așadar câteva sfaturi prin care poți să creezi o pagină „despre noi” pentru a crește autoritatea site-ului tău:
- Prezintă clar și succint datele de contact ale companiei: adresa sediului social (poți include și o hartă interactivă), numărul de telefon la care un reprezentant poate fi contactat, adresa de e-mail și programul de funcționare, dacă acest lucru se impune. Un mic sfat: poți comprima o parte din aceste câmpuri sub forma unui formular de contact cu câmpuri ușor de utilizat și completat.
- Descrie în detaliu experiența pe care echipa ta o are în domeniul în care activezi; prezintă parteneri de afaceri, proiecte la care ai participat și oferă cât mai multe date concrete care pot spori încrederea pe care clienții o pot dezvolta citind aceste rânduri.
- Expune clar și pe scurt principalele motto-uri sau direcții după care afacerea ta se ghidează.
- Include poze cu tine și echipa ta. Alege imagini reprezentative, clare și din care să se înțeleagă exact mesajul pe care vrei să îl transmiți: profesionalism, promptitudine, experiență.
- Alături de poze publică și o scurtă descriere; crează un profil online care să ofere credibilitate și transparență.
- Dacă vorbim despre un site de prezentare care face trimitere și către magazine fizice, include și poze din locația respectivă în care să surprinzi cât mai multe detalii.
- Nu uita care este scopul acestei pagini: creșterea autorității și generarea de lead-uri. Așadar, include în final un call to action prin care să generezi conversii.
După cum poți observa, pagina „despre noi” este o modalitate eficientă și rapidă de a crește autoritatea site-ului tău, fie că vorbim despre un site de prezentare, sau despre un magazin online. În cazul în care ai nevoie, un expert online te poate ajuta să îți optimizezi această pagină, dar și să înveți cum să-ți îmbunătățești vizibilitatea în mediul online.