checklist seo articole blog

Scurt checklist SEO pentru publicarea de articole pentru blog

Vrei ca strategia ta SEO să dea rezultate? Să nu mai muncești și să investești în texte și cuvinte cheie care nu ajung niciodată în primele rezultate Google?

Atunci verifică checklistul SEO din acest articol și învață cum să publici articole de blog care ajung rapid în topul căutărilor organice.

Cu toții știm că avem nevoie de un conținut de site bine indexat pe cuvintele cheie de interes. Doar că, prin natura lui, textul de site nu este întotdeauna bine optimizat SEO. Fie vrem să punem în evidență o poveste, fie urmărim un aspect comercial. Însă, de multe ori, elementele SEO on-page se regăsesc mai greu în acest tip de content.

Așa că, recurgem la blog și la alte oportunități prin care să adăugăm cuvinte cheie în structura website-ului nostru.

continut seo de viitor

Hai să vedem un checklist SEO care să te ajute să publici articole care sunt rapid indexate de algoritmii Google și care ajung în primele rezultate ale motoarelor de căutare.

Checklist SEO pentru articole de blog

Cuvânt cheie principal și cuvinte cheie secundare

Înainte de toate, ai nevoie de un scurt keyword research pentru articolul tău. Fii sigur că ai identificat un cuvânt cheie principal dar și variații pentru cuvântul cheie de bază.

Este important să faci aceste lucruri pentru că succesul articolului tău depinde de identificarea corectă a cuvintelor cheie care urmează intenția sau nevoia publicului țintă.

Titlu și link

Este recomandat să ai un titlu atractiv. Unul care să atragă cititorii și să prezinte interes. Desigur, titlul trebuie să urmeze intenția sau nevoia despre care am amintit deja. Și, dacă este posibil, să conțină cuvântul cheie principal identificat.

Acel cuvânt cheie trebuie să se regăsească și în link. Link-ul articolului trebuie să fie cât mai scurt, să nu cuprindă ani sau cifre și să aibă înțeles atât pentru cititor cât și pentru algoritmii de indexare Google.

Subtitluri și elemente de conținut

Articolul tău trebuie să fie bine structurat. El trebuie să nu plictisească și să ofere o bună experiență cititorului. Informațiile să fie vizibile cu ușurință iar titlurile și subtitlurile folosite să conțină variații ale cuvântului cheie principal.

Nu folosi propoziții mai lungi de 20, 25 de cuvinte. Folosește fraze scurte, cu adresare directă. Discursul tău trebuie să fie unul prietenos și empatic.

Link-uri interne

Pentru a ajunge rapid în indexarea organică articolele de pe blog trebuie să fie interconectate. Folosește link-uri interne setate pe ancore care să conțină cuvinte cheie relevante pentru domeniul tău de activitate.

seo articole blog inainte de publicare

Nu uita, toate link-urile inserate trebuie să urmeze intenția / nevoia publicului țintă. Nu îți recomand să redirecționezi aiurea cititorii prin paginile site-ului fără a urmări un scop anume.

Imagini

Mult text plictisește. Așa că, folosește imagini, alături de alte elemente interactive.

În funcție de lungimea articolului poți folosi oricât de multe imagini îți dorești. Încearcă să ai poze unice, de preferat nu stock.

Pentru pozele inserate folosește titluri pe cuvinte cheie și nu uita să setezi și câte un atribut alt.

Call to action principal

Articolul tău trebuie să aibă un scop. Și să propună o acțiune principală pentru cititor. Așadar, adaugă o secțiune de tip call to action pentru a redirecționa traficul de pe blog către paginile de conversie din site-ul tău.

Poziționează aceste elemente înspre finalul articolului.

Număr de cuvinte total, autor și autoritate

Pentru a fi bine optimizat SEO articolul ar trebui să conțină cel puțin 300 de cuvinte. Între două subtitluri consecutive nu ar trebui să existe mai mult de 200 de cuvinte iar fiecare text ar trebui să conțină date despre autorul său.

Nu uita, autoritatea textului nu este oferită doar de optimizarea conținutului ci și de expertiza celui care l-a scris.

Urmează checklistul SEO de mai sus ori de câte ori urmează să publici un nou articol pe blog. Dacă ai nevoie de ajutor, nu ezita și contactează-ne.