Cum sa iti promovezi afacerea pe Internet prin intermediul retelelor de socializare

Ultimii ani ne-au oferit o multime de surprize in ceea ce priveste dezvoltarea aplicatiilor web. Acestea, in principal, au avut acelasi rol: sa conecteze oameni si afaceri aflati poate intr-un capat si in altul al Pamantului. Desigur, retele sociale sunt un bun mijloc de a deschide usi.

In prezent, retelele sociale sunt folosite mai mult de tineri. In general, majoritatea publicului sau mai bine zis a utilizatorilor au o varsta cuprinsa intre 14 si 25 de ani. Din acest motiv, agentiile de publicitate au neglijat advertising-ul pe retele sociale, in mare parte pentru ca acesta nu este publicul tinta, publicul activ.
Timpul a trecut, iar acum majoritatea companiilor mari sunt prezente intr-un fel sau in altul pe retelele sociale. Site-urile marilor companii si corporatii americane din lista Fortune (mai pe scurt F100) sunt in cea mai mare parte optimizate pentru retele sociale.

Totusi, promovarea unei afaceri utilizand retelele sociale are avantajele si dezavantajele sale. Cu toate acestea, orice IMM sau firma poate sa fie promovata in acest mod, iar in continuare sunt prezentate cateva trucuri utile pentru un incepator care vrea sa isi promoveze business-ul utilizand retelele sociale (cel putin pentru inceput).

Incepe prin a-ti face un cont pe Facebook si unul pe Twitter.

Contul de pe Facebook va putea sa reprezinte o metoda buna de a lua legatura cu alti specialisti sau experti in domeniul in care tu si firma ta activati. In plus, ofera oportunitatea de a gasi noi parteneri din zona business.
Pe de alta parte, contul de Twitter te va ajuta sa publici mai rapid stirile si noutatile despre firma ta. Este foarte important sa interactionezi pe de o parte cu doua categorii diferite de utilizatori: cei care pot sa iti devina clienti fideli, iar ceilalti cu care poti incheia parteneriate fructuase.

Ai grija ca afacerea ta sa fie online, iar asta inseamna ca sa ai un „corporate website” pentru firma ta, adica un site de prezentare, cu tot cu date despre firma, date de contact si alte detalii importante cu privire la companie. Creaza un spatiu separat pe site-ul firmei tale de unde vizitatorii sa fie directionati catre profilurile tale de pe retelele de socializare.
Nu te limita doar la Facebook si Twitter. Acesta poate sa fie doar inceputul. Youtube si Linkedin, desi diferite, pot reprezenta solutii pentru a beneficia de o publicitate gratis, dar si de un prestigiu oarecare.

Sursa: ZIARE