Dacă tocmai faci primii tăi pași în domeniul SEO, este bine să pornești de la lucrurile cu adevărat esențiale. În plus, dacă vrei să înțelegi mai bine regulile de bază care dictează ierarhizarea site-urilor în afișările motoarelor de căutare, trebuie să faci cunoștință cu cartea de căpătâi a oricărui expert SEO care se respectă: Google Search Quality Rating Guidelines.
Partea ceva mai complicată este că nu vorbim despre o carte normală pe care o citești, o lași deoparte și treci la următoarea.
Nu; în cazul Google lucrurile stau ceva mai diferit.
După cum bine știi, algoritmii folosiți pentru analiza website-urilor primesc update-uri frecvente. Aceste update-uri au scopul de a corecta din greșelile anterioare, ceea ce înseamnă că și ordinea indexării organice se schimbă destul de frecvent.
De aici și nevoia de a optimiza mereu paginile web în vederea obținerii primelor rezultate pentru cât mai multe cuvinte cheie.
Dar, să revenim la ale noastre.
Update-urile algoritmilor se regăsesc în cartea de căpătâi despre care am vorbit la începutul articolului nostru. Așadar, această carte se schimbă și își adaptează propriile reguli în funcție de evoluția marelui G; Google, desigur.
Dar, cine dictează update-urile și cum sunt ele gândite? În baza cărei analize se decid schimbările care se aplică algoritmilor de indexare și implicit strategiei tale SEO?
Totul se leagă cu activitatea unui Search Quality Rater.
Apropo, poți citi Google Search Quality Rating Guidelines aici.
Search Quality Rater: cine este și ce caută el pe website-ul tău
În update-ul publicat în luna mai a anului trecut, în ghidul Google se specifică o schimbare de expresie care vizează evaluatorii umani, cei care analizează manual site-uri pentru Google. Ei bine, după cum spuneam, s-a optat pentru înlocuirea termenului Search Quality Evaluator cu Search Quality Rater.
Așadar, expresia Search Quality Rater se referă la funcția pe care o au cei care determină schimbările algoritmilor de indexare organică.
Factorul de decizie uman din ierarhizarea paginilor web în rezultatele Google a cam fost pusă în umbră, cel puțin în trecut.
Totul s-a rezumat la automatizarea sistemului de analiză a site-urilor. Însă, cum mediul online se focusează din ce în ce mai mult pe latura umană și pe experiențele oferite utilizatorilor, perspectiva Google se adaptează și ea cerințelor și așteptărilor.
De aceea, acum avem evaluatori umani care ne accesează site-urile. Rolul acestora este de a analiza performanțele paginilor web, calitatea informațiilor publicate și corectitudinea indexării aplicate de algoritmii Google.
Pe scurt, este vorba despre un inspector care se asigură că programele funcționează așa cum ar trebui.
Desigur, dacă sunt depistate nereguli, acestea sunt transmise dezvoltatorilor Google. Aceștia din urmă, în baza rapoartelor primite de la evaluatori, dezvoltă noile update-uri pentru algoritmii de indexare. Iar, la final, ne putem trezi cu schimbări în rezultatele organice – în bine, sau în rău, în funcție de strategia SEO aplicată.
Activitatea Search Quality Rater: ar trebui să fiu îngrijorat?
Fiecare țară și fiecare zonă vor avea atribuite echipe de Search Quality Rater. În consecință site-ul tău va fi analizat de un inspector Google și acest lucru se va întâmpla periodic.
Nu, nu ar trebui să fii îngrijorat. Treaba ta rămâne neschimbată: trebuie să te asiguri că website-ul funcționează corect, pe toate dispozitivele și la toate rezoluțiile. Mai mult, conținutul existent este de calitate și este optimizat eficient pe cuvinte cheie relevante. Pe scurt, îți faci treaba de expert SEO.
Și, dacă crezi că nu te descurci, poți oricând să externalizezi aceste activități.
În cazul în care ești curios să vezi ce pagini sunt accesate de Search Quality Rater, o poți face din contul tău de Google Analytics – în acest sens va trebui să creezi un nou segment de audiență. Voi reveni și cu un ghid pentru a-ți arăta toți pașii pe care îi ai de urmat.
Concluzii
Așadar, Google este mai atent la activitatea pe care o faci în mediul online decât a fost vreodată. Factorul de analiză uman există și este din ce în ce mai activ. Iar acest lucru nu poate decât să ne bucure. În fond, totul se rezumă în a avea un conținut de cea mai bună calitate, pentru care interesul utilizatorului final primează.
Acum că ai aflat ce înseamnă termenul de Search Quality Rater, îți recomand să rezumi lectura ta în ceea ce privește ghidul Google. Și nu uita, acesta este în continuă schimbare și adaptare – păstrează-ți vigilența și rămâi documentat pentru a anticipa eventualele modificări care îți pot afecta website-ul pe care îl administrezi.
Dacă ai nevoie de ajutor, echipa Expert Online îți este alături. Spune-ne totul despre proiectul tău online folosind pagina noastră de contact.
Nu uita să urmărești blogul pentru a învăța și alte trucuri SEO și pentru a rămâne la curent cu tot ce-i nou în mediul online.