5 sfaturi pentru structura unui magazin virtual

În 2013, peste 10 milioane de români au acces la internet. De aceea, mediul online a devenit o piață reprezentativă pentru oricine dorește să-și dezvolte un magazin virtual.

Chiar dacă aveți deja un magazin virtual sau doriți să vă creați unul, este esențial să urmariți o serie de aspecte care țin de aranjarea conținutului pe site-ul dumneavoastră. Structura conținutului unui magazin virtual este cel mai important factor care contribuie la decizia de cumpărare a vizitatorilor de pe site. Dacă este bine realizată, aceasta poate crește încrederea pe care o au consumatorii în produsele tale.

1. Navigarea unui magazin virtual

Te-ai gândit vreodată la traseul pe care îl parcurge un utilizator pe site până când adaugă în coș produsul dorit? Câte click-uri face un vizitator al site-ului tău pentru a găsi un anumit produs?

Pentru navigabilitatea unui magazin virtual, trebuie să ținem cont de regula de 3 click-uri: încă de la prima vizită până la adăugarea produsului dorit în coș, să nu existe mai mult de 3 click-uri în cadrul site-ului tău.

2. Aranjare text

Pentru că toate paginile de internet conțin, cumulat, foarte multă informație greu de procesat într-un timp scurt, utilizatorii web nu sunt obișnuiți cu parcurgerea unui bloc mare de text pe o pagină. Textul trebuie formatat prin:

  • Bold-uirea cuvintelor esențiale;
  • Inserarea de paragrafe nu mai lungi de 4 rânduri;
  • Lăsarea unui spațiu de un rând liber între paragrafe;
  • Inserarea de subtitluri.

Mai multe sfaturi utile despre acest subiect puteți găsi în acest articol.

3. Prezentarea produselor

Prima pagină a unui magazin online trebuie să conțină o serie de produse din anumite categorii (de exemplu: cele mai cumpărate, cele aflate la promoție).

Categoriile trebuie evidențiate pe toate paginile, într-o secțiune laterală și cu posibilitatea filtrării produselor dorite după preț și cele mai vândute produse.

Aspectul cel mai esențial pentru un magazin virtual este ca produsele și categoriile să fie cel mai ușor de găsit. De asemenea, trebuie ținut cont de prezentarea fiecărui produs: să conțină imagini, detalii tehnice, beneficii pentru folosirea acestora, dar și o secțiune de recenzii pentru ca utilizatorii să poate scrie impresiile lor după ce au folosit produsul respectiv.

4. Filtre de căutare

În susținerea regulii de 3 click-uri și facilitarea procesului de cumpărare, un aspect tehnic esențial al unui magazin virtual constă în setarea filtrelor de căutare pe toate paginile categoriilor de produse.

În funcție de nișa magazinului, filtrele de căutare pot fi după preț, producător, dimensiuni și alte specificații tehnice.

5. Produse similare și complementare

Orice magazin virtual modern deține o secțiune vizibilă sub fiecare prezentare de produs: recomandarea produselor similare (din aceeași categorie). De asemenea, este de mare folos și o secțiune cu recomandarea produselor complementare – care pot fi utilizate împreună cu produsul prezentat.

De exemplu: laptop – recomandări mouse, geantă, cooler, ș.a.

Ce alte sfaturi pentru structura unui magazin virtual mai ne poți recomanda? Te invităm să lași comentariul tău în secțiunea de mai jos.