Tehnici de optimizare pentru website-uri: armonia dintre web design și conținut

Ai un website indexat în motoarele de căutare însă ești nemulțumit de poziționarea acestuia? În cadrul agenției noastre de web design primim deseori cereri în care clienții noștri își arată interesul pentru tehnicile de optimizare optime.

Care este scopul?

Ceea ce urmărim atunci când vrem să optimizăm un site de prezentare sau un magazin online este creșterea volumului de trafic organic.

Ei bine, interacțiunea utilizatorilor cu un website este direct influențată de buna indexare a paginilor web. Altfel spus, site-ul trebuie să fie afișat în primele rezultate Google pentru cât mai multe cuvinte cheie de interes.

O analiză preliminară a platformei ne va spune tot ce trebuie să știm despre motivele pentru care rezultatele nu sunt cele dorite. Și, plecând de la această analiză, punctăm oportunitățile de optimizare ulterioare.

Așa a fost și în cazul website-ului scoaladesoferi-brasov.ro, pentru care am aplicat o abordare complexă și completă. În acest caz, tehnicile de optimizare s-au îndreptat atât către web design, cât și către conținutul publicat în mediul online.

Armonia dintre performanțe ridicate și conținut axat pe conversie

Nu mai este un secret faptul că algoritmii de indexare Google pun accent pe două aspecte esențiale în ierarhizarea site-urilor web:

  • Performanța și securitatea paginilor web;
  • Calitatea conținutului furnizat.

Așadar, pentru a optimiza în  mod adecvat un website trebuie ca aceste două criterii să fie cât mai bine satisfăcute.

Creșterea performanței

Așa cum am spus deja, un audit te va ajuta să înțelegi cât de bine optimizat este website-ul tău. Și, din acest punct de vedere, Google Page Speed Insights te va ajuta să ai o imagine de ansamblu.

Pentru site-ul amintit, rezultatele inițiale arătau o viteză de încărcare deficitară, alături de alte elemente de natură tehnică care afectau în mod negativ indexarea organică.

Așadar, după optimizarea codului sursă și după găsirea celor mai bune soluții de web design, echipa noastră a reușit să obțină un scor maxim (un punctaj de 100, așa cum se observă și în imaginea de mai jos) de performanță.

page speed insights scor 100

Astfel, viteza de încărcare a paginilor a fost redusă considerabil, toate elementele analizate de algoritmii Google fiind luate în considerare atunci când optimizările de natură tehnică au fost aplicate.

Mai mult, pentru o experiență online axată pe conversie s-a folosit o strategie de web design modernă. Scopul a fost crearea unui homepage aerisit, dar care să furnizeze informațiile de interes pentru clienții potențiali. Astfel, elementele constructive ale site-ului urmăresc mereu intenția sau nevoia utilizatorului online, cu un scop clar: obținerea conversiei.

Optimizarea conținutului

Un site cu încărcare rapidă, securizat și cu un web design modern și responsive nu sunt totuși de ajuns pentru cea mai bună poziționare în rezultatele Google.

Cu toate că scorul de performanță este de 100, poziționarea nu s-a îmbunătățit în mod notabil.

Așadar, alături de optimizările de natură tehnică, colegul nostru Stelea George-Alex s-a ocupat și de modificarea conținutului publicat.

performanta si seo scor 100

O analiză a cuvintelor cheie s-a realizat cu ajutorul rapoartelor Search Console și Google Analytics alături de alte tool-uri specializate în acest sens.

S-au identificat cuvinte cheie principale și secundare pentru paginile site-ului, iar mai apoi, conținutul de site a fost optimizat în jurul acestor interogări de interes.

În plus, am urmărit obținerea unor backlink-uri relevante pentru domeniul de activitate al site-ului. Important de punctat este faptul că un backlink este cu adevărat important doar dacă el provine de la un website cu autoritatea domeniului ridicată. De exemplu, website-ul expert-online.ro are un Domain Authority de 76.

domain authrity expert online

Astfel, scorul SEO on-page a fost și el îmbunătățit considerabil.

Concluzii

Așadar, dacă ai un website și ești nemulțumit de performanța acestuia, ai mai multe date de analizat.

În primul rând trebuie să vezi care sunt punctajele de performanță, cele care includ informații și despre viteza de încărcare a paginilor web.

Apoi, atenția ta se poate îndrepta și către conținutul publicat. Acesta trebuie să fie optimizat, fructificând cuvinte cheie de interes și urmărind nevoia publicului țintă.

Scorul SEO este influențat de factorul user experience, sau altfel spus, de web design.

Desigur,  nu trebuie să uiți de securitatea conexiunii, de funcționalități responsive și de backlink-uri cu adevărat utile.

Dacă ai nevoie de ajutor, nu ezita și contactează-ne.