ce sunt rezultatele imbogatite site web

Ce sunt rezultatele îmbogățite și de ce site-ul tău nu beneficiază de ele

Atunci când finalizezi un site și îl trimiți spre indexare, vrei să apari în primele rezultate Google. Și vrei să fii prezent cu cât mai multe cuvinte cheie și cu cât mai multe pagini din structura sitemapului.

Însă, procesul de indexare durează și pot trece chiar și câteva luni bune până când vei ajunge la rezultatele dorite. În plus, pentru a aduce paginile website-ului în primele rezultate Google ai nevoie de o muncă constantă în ceea ce privește optimizarea SEO on și off page. Pe scurt, ai nevoie de conținut nou, de calitate, dar și de performanțe ridicate din punct de vedere tehnic.

Cât despre oportunitățile de optimizare la îndemâna ta, avem și rezultatele îmbogățite, sau acele rich results interactive.

Despre aceste rezultate îmbogățite, funcționalitatea și implementarea lor o să discutăm, pe larg, în acest articol.

Ce sunt rich results și cum te ajută să indexezi paginile web

Rich results se referă la informațiile adiționale afișate în rezultatele motoarelor de căutare atunci când utilizatorii caută după numele brandului sau site-ului tău.

Este vorba despre link-urile paginilor importante care sunt afișate imediat sub numele website-ului. Pe scurt, cam despre ceea ce se observă și în imaginea de mai jos:

Cum te ajută aceste rezultate îmbunătățite?

Desigur, scopul lor este de a evidenția serviciile/paginile cele mai importante care intră în structura sitemapului. Astfel, utilizatorii pot naviga direct către ele, fără a mai realiza o altă interogare în motoarele de căutare.

Așadar, vorbim despre:

  • creșterea volumului de trafic;
  • creșterea CTR-ului (click through rate);
  • oportunități importante de conversie rapidă.

În plus, existența rich results ne spune că algoritmii de indexare au înțeles scopul site-ului și structura lui. Aspecte extrem de importante atunci când vorbim despre poziționarea paginilor web pe cuvintele cheie targetate.

Cum faci ca site-ul tău să apară cu rich results

Și aici intervine partea ceva mai complicată.

Controlul tău în ceea ce privește rich results este limitat. Practic, Google decide dacă site-ul tău va fi afișat alături de rezultatele îmbogățite. Tot Google va decide ce pagini să includă în acea listă.

rich results site

Chiar dacă controlul nu pare a fi în mâinile tale, asta nu înseamnă că nu poți face nimic în ceea ce privește această funcționalitate.

De ce site-ul tău nu are rezultate îmbogățite

Dacă ai căutat după numele site-ului sau brandului tău și ai observat că rezultatele afișate nu includ și rich results, nu este cazul să te îngrijorezi. Ci, să treci la treabă.

Principalul motiv pentru care Google nu arată și alte pagini alături de link-ul homepage-ului se referă la modul în care sitemapul este structurat.

Iată o serie de recomandări și bune practici pe care să le încerci pentru a rezolva toate problemele:

  • trimite un sitemap spre indexare în Search Console

Dacă te ocupi cu administrarea unui site web atunci este neapărat nevoie să folosești Search Console. Acolo poți trimite un sitemap pe care Google îl va indexa mai ușor și mai rapid. Tot acest sitemap îi va spune motorului de căutare cum este structurat site-ul și care sunt cele mai importante pagini pe care vrei să le fructifici.

  • Ierarhizează în mod eficient website-ul

Dacă te ocupi și cu crearea unui website atunci este important să ierarhizezi în mod corect toate paginile, subpaginile, categoriile și subcategoriile existente. Setează link-uri pe cuvinte cheie și împarte paginile și categoriile în funcție de serviciile pe care le oferi. Publică câte un link separat pentru fiecare serviciu și nu folosi o singură pagină cadru în care să menționezi tot ce poți oferi.

  • Alege o structură optimizată a paginilor web

Ajută motorul de căutare să înțeleagă despre ce este vorba în paginile tale. Folosește headline-uri și subheadline-uri pe cuvinte cheie relevante și evită duplicatele. Pe homepage trebuie să se regăsească toate serviciile importante, cu trimiteri directe către pagini individuale. Homepage-ul trebuie să fie, din acest punct de vedere, cartea de vizită a site-ului tău.

  • Arată conexiunile dintre paginile sitemapului

Folosește link-uri interne și secțiuni de tip call to action pentru a demonstra cum se interconectează paginile site-ului tău. Astfel, motorul de căutare va ști exact ce să arate utilizatorilor care sunt interesați de serviciile tale.

  • Verifică rapoartele Search Console

Să ai un cont de Search Console și un sitemap trimis către indexare nu este suficient. Trebuie să te asiguri că sitemapul poate fi citit și că nu există erori de indexare. Pe toate le vezi în rapoartele lunare Search Console. Apoi, tot din Search Console verifici dacă sunt erori legate de funcționalitatea rich results: din meniul principal accesezi Îmbunătățiri și mai apoi Casetă de căutare pentru sitelinkuri.

Testul privind rezultatele îmbogățite

După ce ai urmat bunele practici de mai sus, poți testa rapid să vezi dacă site-ul tău este pregătit pentru rich results. Doar accesează această pagină și introdu adresa site-ului tău. Apoi, Google îți va spune dacă pagina ta web acceptă sau nu rezultatele îmbogățite.

După acest pas nu rămâne decât să te ocupi în continuare de tot ce înseamnă procesul de administrare lunar. Asigură-te că site-ul tău este bine indexat în motoarele de căutare și analizează rapoartele Search Console și Google Analytics. Pentru că munca unui specialist SEO și a unui administrator de site nu se oprește niciodată.

Dacă ai nevoie de ajutor cu proiectele tale online, nu ezita și contactează-ne.