Utilizarea eficientă a subtitlurilor pentru un articol optimizat SEO

Să scrii conținut de calitate nu este de ajuns mai ales atunci când blogul tău nu este accesat.

Toate articolele pe care le publici trebuie să aibă un singur scop: acela de a ajunge la cititorii tăi, sau la publicul tău țintă. Altfel, toată munca ta nu are niciun rezultat.

Sfaturile pentru a scrie articole care se viralizează rapid sunt multe. Însă, de cele mai multe ori ele te vor ghida pe un drum greșit. Și atunci, de unde să începi?

Ca de fiecare dată, răspunsul se află chiar în fața ta.

Utilizarea de subtitluri pentru articole optimizate SEO te poate ajuta să regăsești conținutul tău pe prima pagină Google. Sau, chiar pe prima poziție a rezultatelor organice.

Felul în care îți structurezi articolele este prima strategie pe care trebuie să o stabilești imediat după alegerea planului editorial. De aici trebuie să dezvolți mai apoi structura de link-uri internă și să aplici alte optimizări SEO on și off page.

Subtitluri pentru articole optimizate SEO: ce sunt și la ce se folosesc

Subtitlurile sunt acele taguri de conținut pe care le folosești în articolele tale pentru a structura informația.

Pe scurt, ajuți cititorul să parcurgă mai ușor textul.

Ai posibilitatea să folosești 6 tipuri de subtitluri, de la H1 și până la H6. Așadar, vorbim despre taguri HTML interpretate de Google și de algoritmii de indexare ca identificatori pentru conținut.

subtitluri articole online

Ceea ce trebuie să reții de aici este următorul lucru: subtitlurile / headline-urile te pot ajuta să aduci articolele tale mai sus în rezultatele Google. Folosite inteligent, ele reprezintă o bună strategie de optimizare SEO on-page.

Așa cum faci cu meta titlurile și meta descrierile pe care le folosești pentru site-ul tău, tagurile de subtitlu (sau de headline) trebuie alese pe cuvinte cheie. Ele îi spun motorului de căutare despre ce se vorbește în articol și formează scheletul peste care se mulează mai apoi restul informației.

Alegerea corectă a subtitlurilor pentru articole

Fiecare articol trebuie să aibă un sigur subtitlu, sau headline, cu tagul H1. Acesta este titlul articolului tău.

Apoi, el poate conține oricât de multe subtitluri H2 sau H3.

De regulă nu se merge mai departe cu structura tagurilor pentru subtitluri. Pe de o parte de la H3 către H6 particularitățile de font și dimensiune nu sunt notabile și pe de altă parte, vorbim strict din punct de vedere SEO, după H3 restul subtitlurilor nu prea contează.

Folosește headline-urile în mod natural, nu forțat. Ele trebuie să explice, nu să transmită informații eronate.

În structura lor alege cuvinte cheie relevante pentru articolul tău. Astfel, o să contezi în afișarea pe Google chiar și cu interogările similare cu subtitlurile alese.

Iată un scurt exemplu practic de cum poți să faci asta:

Să presupunem că subiectul articolului tău este mâncare sănătoasă. Dacă cauți termenii aceștia în browserul tău, în josul paginii vei vedea secțiunea cu căutări referitoare la mâncare sănătoasă. Acolo o să vezi o listă care conține căutări similare. Ei bine, aceste căutări pot deveni subtitluri în articolul tău.

alegere meta titluri

O altă soluție prin care poți alege subtitluri pe cuvinte relevante este Planificatorul de Cuvinte Cheie de la Google. Tot ce trebuie să faci este să treci cuvântul cheie principal pentru a obține date despre căutările similare.

Alte soluții pentru optimizare SEO on-page

După ce ai înțeles cum să alegi subtitluri pentru articole optimizate SEO trebuie să treci la pasul următor.

O structură eficientă nu este de ajuns pentru primul rezultat în Google. Textul pe care îl aplici pe această structură trebuie să urmeze reguli precum:

  • Să fie organizat în propoziții scurte (nu mai mult de 25 de cuvinte), aerisite și ușor de înțeles.
  • Include link-uri către alte articole scrise pe blogul tău. Link-urile se pun pe cuvinte cheie relevante, în mod natural, acolo unde oferă informații ajutătoare pentru cititori.
  • Adaugă imagini, videoclipuri, grafice sau orice alt element grafic și de conținut care poate să diversifice informația scrisă.
  • Folosește cuvinte bolduite acolo unde acest lucru ajută cititorii să parcurgă mai ușor textul. Nu ezita să folosești citatul atunci când acest lucru este necesar.
  • Te poți juca cu toate elementele de structură obișnuite, atâta timp cât nu îngreunează parcurgerea textului.
  • Include liste și pași dacă articolul tău este de tip ghid sau evergreen.
  • Dacă citezi din altă sursă nu uita să o menționezi în articolul tău.
  • Distribuie articolul pe canalele de social media și încearcă să creezi reacții sub formă de comentarii.

Dacă ai nevoie de mai multe informații, sau dacă vrei ajutorul unei echipe care să te ajute cu promovarea site-ului tău, apelează la specialiștii Expert Online: folosește pagina noastră de contact și îți vom răspunde în cel mai scurt timp.