trenduri content marketing

Practici de content marketing pe care nu trebuie să le mai eviți

SEO nu mai este ce a fost. Și cu cât te obișnuiești mai repede cu ideea aceasta, cu atât îți va fi mai bine. Nu ție, ci site-ului tău.

Tot procesul prin care Google indexează paginile web se află într-o continuă schimbare. Desigur, nu se întâmplă de pe azi pe mâine. De aceea, algoritmii de indexare își cam schimbă fundamentele de la an la an.

Cert este că și Google învață din mers. Aș putea zice chiar că el învață în mod activ de la cei care îi folosesc serviciile. Dar, în mare parte, Google primește informații utile chiar de la cei care încearcă să îi facă pe plac. Specialiștii SEO, cei care aplică Google Schema și care fac cam tot ce zice Google, reușesc să modeleze, în mod indirect, direcția de dezvoltare a algoritmilor de indexare.

Și uite așa, scorul SEO este, mai nou, influențat de practici specifice domeniului de content marketing. Știu; poți zice că asta se întâmplă încă de la început. Adevărat, însă în prezent, SEO este afectat în plan secund de aceste practici.

Vezi și 3 noi tehnici SEO pe care Google vrea să le urmezi.

google content marketing

Ceea ce contează acum nu este un cuvânt cheie care îți atrage cât mai multe accesări. Pentru că, de multe ori, cât mai multe accesări nu sunt și relevante. Ceea ce contează este ideea de engagement, sau de fidelizare a clienților activi.

Știi cum se zice: clienții aduc clienți. Ei bine, asta se întâmplă și în Google.

Ceea ce putem concluziona încă de pe acum este următorul lucru: SEO trece în background. În mod decisiv contează practicile de content marketing adaptate la realitatea din mediul online.

Hai să vedem care sunt aceste practici pe care nu trebuie să le mai ocolești în strategiile tale de content marketing.

Cum faci content marketing în mod eficient

Când spui content marketing nu te gândești direct la SEO. Dacă o faci, greșești.

Content marketing înseamnă conținut adaptat așteptărilor utilizatorilor în contextul ideii de business pe care o promovezi. SEO este o cauză (controlabilă prin strategiile de conținut) directă a content marketingului făcut bine.

O să înțelegi mai multe imediat.

Căutări vocale și vocea naturală

Utilizatorii nu mai folosesc motorul de căutare Google așa cum o făceau acum 5, 6 ani.

Căutările nu sunt robotizate și atunci nici conținutul publicat nu trebuie să fie.

Din ce în ce mai multe interogări sunt de tipul căutărilor vocale. Cam 20% din cei care folosesc un smartphone folosesc căutarea vocală pentru a obține informațiile dorite.

Așadar, cuvintele cheie pe care le ai în vedere nu sunt nici short tail, dar nici long tail așa cum se definesc ele în mod clasic.

Vorbim despre dialoguri virtuale între utilizator și dispozitivul său smart. Pentru a apărea în rezultate trebuie să ai un conținut gândit din această perspectivă.

Află cum eviți penalizarea Google în urma update-urilor.

În mod practic, în strategia ta de content marketing nu mai pornești de la un cuvânt cheie, urmând ca mai apoi să creezi conținutul propriu-zis. Nu; acum identifici o nevoie concretă și un vid în conținutul online existent și găsești, mai apoi, cuvintele cheie legate de această nevoie.

Desigur, vocea naturală folosită în conținutul online îți va dicta tonul, limbajul și stilul de adresare.

Intenția/nevoia utilizatorului

Fiecare utilizator are o intenție clară atunci când folosește motorul de căutare Google. Pe scurt, el știe de ce este acolo și știe ce vrea să primească în urma căutării lui.

Dacă tu nu reușești să oferi conținutul pe care utilizatorul îl așteaptă, atunci eșuezi în a-l transforma în client și în a-l fideliza.

content marketing si SEO

În mod tehnic aceste lucruri se traduc într-un bounce rate cu valori îngrijorătoare și într-un click through rate care îți va afecta scorul SEO.

Așadar, înainte de a aplica o strategie de content marketing identifică în mod corect intenția sau nevoia publicului țintă.

Ține minte: nu te adresezi oricui, ci unui anumit public.

Contextul căutărilor

Continuând ideile de mai sus, trebuie să gândești la scară largă.

Dacă ai identificat o intenție de cumpărare, nu trebuie să pierzi contextul în care aceasta s-a format.

Inevitabil, pasul următor este să stabilești cuvinte cheie legate de context și să creezi conținut relevant în jurul lor.

Toate acestea aplicate, în prezent, pe structura unui site, se rezumă la Google Schema. În plus, putem extinde discuția înspre folosirea breadcrumbs și în crearea unui sistem de link-uri interne optimizat pe intenții și context.

Mai mult, totul se aplică la nivel global, determinând paginile principale ale unui site, formarea meniului, a secțiunilor paginilor, sitemap și multe altele.

Află și despre importanța paginii Google My Business.

Siguranța, transparența și securitatea informației

Pentru a fideliza clienții trebuie să inspiri încredere. Prin content marketing reușești, parțial, acest lucru – sfaturile de mai sus te vor ajuta în acest sens.

Nu uita de regulile GDPR. Ele au apărut deoarece au existat și încă există probleme punctuale în ceea ce privește securitatea și siguranța datelor.

De aceea, transparența informației este esențială.

Utilizatorul trebuie să se simtă confortabil pe site-ul tău. Orice urmă de neîncredere îl va determina să închidă pagina și să nu mai revină și cu altă ocazie.

Mai mult, cel mai sigur vei primi și o recenzie negativă, iar acest lucru afectează scorul SEO în mod direct și pe termen lung.

Content video

Conținutul video este la mare căutare. Doar analizează ceea ce se întâmplă în canalele social media și vei înțelege care este viitorul.

Așadar, nu aștepta până când deja e prea târziu.

Adaptează strategiile de content marketing din mers și aplică toate soluțiile apreciate de publicul tău țintă.

Desigur, în acest context, conținutul video nu trebuie să lipsească.

Concluzii

După cum vezi, trendurile SEO s-au rafinat. În prezent, activitățile de content marketing trebuie să meargă mână în mână cu strategia SEO. Nu te gândi la ele separat pentru că nu vei reuși să ajungi în atenția clienților tăi.

Serviciile Expert Online te pot ajuta să înțelegi mai bine pașii pe care îi ai de urmat în îmbunătățirea prezenței în mediul online.

Doar spune-ne mai multe despre proiectul tău și noi te vom ajuta să îți îndeplinești toate obiectivele. Ne găsești ușor, prin intermediul datelor de contact.

În rest, ne reauzim pe blog și în secțiunea de comentarii de mai jos.