Atunci când conversiile scad și siteul tău nu mai reușește să se mențină în topul interogărilor organice trebuie să realizezi un audit SEO. Această analiză de tip SEO on și off page îți va oferi un raport obiectiv despre tendința pe care siteul tău a avut-o în rezultatele organice pe o perioadă stabilită de tine.
În cele mai multe situații, după aplicarea optimizărilor sugerate de raportul SEO vei observa o îmbunătățire a prezenței tale în mediul online și implicit o creștere a conversiilor online. Dacă acest lucru întârzie să apară trebuie să iei în calcul și alte variabile care ar putea influența procesul prin care se face interacțiunea cu posibilii tăi clienți.
Și primul pas pe care este necesar să îl faci constă în analiza formularelor de contact pentru că ele sunt principalul factor de conversie – dacă ai reușit să aduci clienții până la pagina de „solicită ofertă”, dar cererile efective lipsesc, problema poate fi legată chiar de formularul de contact propriu-zis.
Din acestă perspectivă discutăm astăzi despre optimizarea formularului de contact, un prim test A/B care îți va oferi informații clare despre interacțiunea directă pe care o ai cu vizitatorii websiteului tău.
Iar cele 3 sfaturi de mai jos te vor ajuta să înțelegi mai bine cum poți atrage rapid noi clienți.
Optimizarea formularului de contact: 3 pași pe care trebuie să-i urmezi
Analiza preliminară
Înainte de a alege optimizarea formularului de contact pentru a crește conversiile de pe platforma ta online trebuie să faci o analiză preliminară. Această analiza va urmări comportamentul utilizatorilor care îți vizitează websiteul.
Sunt o mulțime de aplicații software gratuite care pot face acest lucru pentru tine – un simplu search pe Google o să-ți ofere sugestiile potrivite.
Odată instalate, aceste aplicații îți vor arăta ce face un utilizator pe siteul tău în timp real. Ce pagini vizitează, ce mesaje îi atrag cel mai mult atenția, care este bounce rate-ul landing page-ului, cât de des este accesat formularul de contact și alte informații similare din urma cărora putem extrage primele concluzii.
Raportul pe care îl vei obține o să furnizeze o imagine clară despre preferințele utilizatorilor tăi. În funcție de comportamentul observat vei putea reorganiza structura elementelor din site și vei putea găsi poziționarea eficientă a formularului de contact pentru a crește conversiile online.
Analiza formularului de contact
După parcurgerea etapei anterioare trecem la analiza efectivă a formularului de contact și găsirea soluțiilor prin care îl putem optimiza rapid și ușor.
Principalul cuvânt pe care trebuie să îl ai în minte atunci când faci acest lucru este „simplificare”. Cu cât formularul de contact este mai simplu și mai clar cu atât va converti mai ușor.
Spre exemplu, dacă ai câmpuri separate pentru „nume” și „prenume” optează pentru simplificare și alege un singur câmp denumit „nume și prenume”. Cere cât mai puține date personale, pragmatic vorbind ai nevoie doar de un nume, o adresă de email și, eventual, de un telefon.
Apoi, asigură-te că mesajul de tip Call to action transmite clar o acțiune prin care utilizatorii tăi beneficiază de serviciile de care au nevoie. Trebuie să îi faci să înțeleagă că doar tu, prin serviciile pe care le oferi, îi poți ajuta.
În pagina formularului de contact poți include și un scurt portofoliu, sau o secțiune de testimoniale. Aceste elemente oferă un plus de încredere utilizatorilor care vor să apeleze la serviciile tale – sunt exemple clare și practice a rezultatelor pe care afacerea ta le-a avut pentru alți clienți cu probleme similare.
Nu uita de mesajul de mulțumire. Este recomandat să oferi un prim feedback celui care a folosit formularul de contact. În acest fel îi arăți disponibilitatea de a-l ajuta și de a încerca să îi oferi asistența de care are nevoie în cel mai scurt timp posibil.
Dacă serviciile tale sunt comerciale, sau implică orice fel de comerț, atunci ar fi bine să oferi un discount sau un beneficiu în urma completării formularului de contact. Astfel vei crește cu siguranța rata conversiilor.
Aplicarea optimizărilor și rularea testelor A/B
Optimizarea formularului de contact constă în aplicarea soluțiilor descrise în pașii de mai sus. Așadar, simplifică, clarifică, răsplătește și mulțumește pentru crește conversiile online.
Desigur, nu trebuie să lași lucrurile așa sperând că micile modificări pe care le-ai făcut vor avea impactul mult dorit. Ori de câte ori schimbi ceva, verifică rezultatele și compară-le cu cele precedente.
În cazul nostru rulează testul A/B: notează numărul conversiilor lunare pe care le-ai obținut prin intermediul formularului de contact anterior; apoi, implementează optimizările și urmărește rezultatele pe care le va aduce noul formular de contact.
Ai obținut mai multe conversii prin optimizările aplicate? Dacă răspunsul este da, atunci scopul urmărit a fost atins; în caz contrar, procesul de eficientizare a relației pe care o ai cu vizitatorii tăi online continuă.
După cum ai putut observa, optimizarea formularului de contact reprezintă un pas important pe care trebuie să îl aplici atunci când vrei să crești rata conversiilor online. Desigur, analiza pe acest subiect poate continua, dar vom lăsa alte aspecte mai specifice pentru articolele care vor urma.
Nu uita, dacă ai nevoie de ajutor din partea specialiștilor, echipa Expert-online este gata să îți ofere suportul de care ai nevoie și să verifice tehnic siteul tău.