cum faci seo site one page

Reguli de optimizare SEO pentru un website one-page

Un site cât și ca un homepage îți sună bine?

Tentația este mare când vorbim despre modul în care afișezi informația în online. Iar un site de tip one-page, sau single-page, are avantajul de a prezenta totul în cel mai concis mod posibil. Într-o singură pagină, cu un meniu simplu și aerisit.

Cu toate acestea, scopul este ca această informație să ajungă în atenția publicului țintă. Pe scurt, ai nevoie ca site-ul să apară cât mai sus în rezultatele Google, pentru cât mai multe cuvinte cheie de interes.

Ei bine, să faci optimizare SEO pentru un website one-page este o provocare.

De ce?

Pentru că ești limitat în abordare și în soluții. Pe scurt, un site cu o singură pagină înseamnă un singur link, un meniu cu funcționalitate de tip jump, un sitemap restrâns și conținut limitat. Pentru că, până la urmă, cât de multe poți înghesui într-un homepage?

Ei bine, elemente puține de structură și conținut se transformă în oportunități puține de optimizare SEO.

Citește și despre avantajele unui site custom.

Asta nu înseamnă că nu mai trebuie să alegi site-ul one-page și să mergi mereu pe soluția unui website ramificat în mai multe pagini web.

Nu; se poate face SEO și pentru un one-pager. Iată cum.

Site-ul one-page: bune practici pentru optimizare SEO

De la început este bine să înțelegi un lucru:

  • Un one-pager se optimizează pe secțiuni.

Mai bine spus, toate regulile SEO pe care le aplici în mod normal în funcție de pagini și de specificul lor, le vei aplica acum pe secțiuni aflate pe o pagină cadru.

Dacă meniul tău aruncă utilizatorul într-o anumită zonă din site, atunci acea zonă are nevoie de o optimizare individuală.

Hai să vedem ce ai de făcut:

Keyword research segmentat

Așa cum am spus, optimizarea este gândită pe secțiuni de pagină.

Și asta se întâmplă și cu research-ul de cuvinte cheie.

El trebuie făcut în mod separat pentru toate elementele din pagină. Exact cum ai face dacă ar exista pagini diferite în site.

Va trebui să identifici cuvintele cheie relevante pentru secțiunea Despre, pentru secțiunea de Servicii, de Contact și pentru restul secțiunilor din meniul site-ului.

Notează volumul căutărilor, analizează concurența și identifică și variații ale cuvintelor cheie de bază – acele cuvinte long tail  care urmăresc interogările organice ale utilizatorilor.

Vezi 3 extensii Google Chrome gratuite care te ajută să faci SEO ca un specialist.

Headline-uri optimizate

După ce ai rezolvat partea de keyword research este timpul să o și valorifici.

Și, primul lucru către care să îți îndrepți atenția sunt titlurile și subtitlurile din pagina ta. Nu gândi global, ci segmentează totul.

Fiecare secțiune are, cel mai probabil, cât un titlu și, poate, un subtitlu.

Rescrie-le având în vedere cuvintele cheie identificate. Ai grijă să nu scrii conținutul având în gând doar motoarele de căutare. Amintește-ți mereu că te adresezi unor oameni și nu unor roboți.

Link-uri aparente

Chiar dacă link-urile tale sunt de forma „https://nume_domeniu.ro/#despre-noi” asta nu înseamnă că nu le poți optimiza.

Link-ul de bază rămâne același mereu, însă ceea ce se întâmplă după indicatorul # depinde doar de tine.

Include cuvinte cheie în link-uri și vorbește cu programatorul care se ocupă de administrarea site-ului. Link-urile de tip jump pot fi create pentru a fi interpretate de algoritmii de indexare similar cu link-urile clasice. Pe scurt, secțiunile din site pot fi văzute drept pagini separate.

Conținut segmentat și bine optimizat

Tot research-ul pe cuvinte cheie te va ajuta să optimizezi conținutul publicat în site. Include, acolo unde este posibil, cuvinte cheie de tip long tail.

Identifică nevoi și intenții de cumpărare și fructifică-le prin conținutul pe care îl afișezi în site.

Dacă utilizatorii vor fi plăcut impresionați și își vor găsi în site-ul tău soluțiile de care au nevoie, atunci conversiile nu vor întârzia să apară.

Iar, cu cât un utilizator va petrece mai mult timp în pagina ta, cu atât Google o va afișa mai sus în rezultatele sale.

Abordare axată pe conversie

Când ai o singură pagină web la dispoziție, nu ai loc de prea multe încercări atunci când vine vorba despre factorul încredere / convingere.

Ceea ce vreau să spun este că trebuie să urmărești conversia pentru a rămâne în obiective.

Așadar, include în pagina ta câmpuri call to action. Nu folosi doar un formular de contact la finalul paginii web.

Include, în header, un număr de telefon cu apelare rapidă din navigarea pe mobil. În pagină, după ce prezinți avantaje sau servicii, încearcă să convertești prin secțiuni care implică o acțiune/decizie imediată din partea utilizatorilor.

Mai mult, indiferent de locul în pagină, utilizatorul trebuie să aibă la îndemâna sa o modalitate clară prin care să te contacteze.

Copy și nu content

Până acum am vorbim despre keyword research, optimizarea link-urilor și includerea de cuvinte cheie în textul de pe site.

Cu toate acestea, pe un site one-page volumul de conținut este unul limitat. Pagina nu se poate întinde la nesfârșit, ceea ce înseamnă că trebuie să îți alegi cu atenție cuvintele.

Așadar, nu volumul contează, ci calitatea.

Creează conținut pentru oameni. Propoziții scurte, adresare directă. Empatizează cu cititorii și anticipează întrebările pe care aceștia le-ar putea avea.

Lasă în plan secund aspectul SEO. Desigur, include cuvinte cheie în text, însă doar acolo unde acest lucru se poate face în mod natural. Discursul trebuie să fie mereu unul cursiv și nu forțat.