influenta continut scor seo

Situațiile în care conținutul influențează în mod negativ scorul SEO

Auzim, cam pe peste tot, cât de util este conținutul pentru strategiile de optimizare SEO. Cum totul se învârte în jurul conținutului și că, fără echivoc, content is king.

Ei bine, lucrurile nu stau tot timpul așa. Ceea ce vreau să spun nu este să renunți în a mai publica conținut constant pe blog sau pe site. Departe de mine acest gând.

Însă, nici nu vreau să ai o impresie greșită despre impactul conținutului asupra scorului SEO. Pentru că, după cum poate îți dai deja seama unde vreau să ajung, sunt momente când acest conținut poate face mai mult rău decât bine.

Care sunt aceste situații?

Hai să vedem mai exact despre ce este vorba și ce să faci pentru a folosi conținutul în avantajul tău și al website-ului pe care îl administrezi.

Între timp, vezi de ce e importantă armonia dintre web design și conținut.

Scorul SEO și conținutul

Fiecare site are un scor SEO. Adică, este mai mult sau mai puțin apreciat de algoritmii de indexare. În baza căror indicatori este calculat scorul SEO pentru site-ul tău?

continut seo de viitor

Ai auzit de SEO on și off page? Da, da, ai ghicit. Indicatorii SEO on și off page determină starea de indexare a paginilor web. Nu o să intru în detalii acum, am vorbit de-a lungul timpului destul de mult despre aceste aspecte.

Ceea ce ne interesează acum este cum și unde intervine conținutul în această ecuație.

Păi, cam pe peste tot. Conținutul este cel care îi spune motorului de căutare despre ce este vorba în pagina web. Conținutul este cel care determină utilizatorul să facă o acțiune ulterioară în site-ul tău. Și, conținutul este cel care duce la bun sfârșit conversia sau achiziția.

Citește și despre 3 noi tehnici SEO pe care Google vrea să le urmezi.

Desigur, cu cât vorbim de un conținut de o mai bună calitate, cu atât vorbim despre poziționări mai bune în rezultatele Google.

Bun; și atunci, când ajunge acest conținut să fie rău pentru site-ul tău?

Iată cele mai populare situații și cum să le gestionezi.

Cum să ai conținut de calitate în mod permanent pe site

Conținut neactualizat

Nimic nu poate fi mai rău decât un conținut care nu este actualizat. De ce? Pentru că un conținut învechit înseamnă un conținut care nu mai este valoros. Nici pentru utilizatori și nici pentru algoritmii de indexare.

Fie că vorbim despre textul unui site de prezentare sau descrierile dintr-un magazin online, fiecare părticică din conținutul de website trebuie să fie actualizată în mod periodic. Cât de des? Cel puțin o dată pe an, sau ori de câte ori este necesar.

Indicatori website - indicatori marketing

Fă asta dacă vrei să rămâi în fața competiției. Și fă asta dacă vrei să-i transmiți algoritmului de căutare că ești mereu implicat în evoluția și dezvoltarea site-ului tău. Vei fi apreciat iar paginile web vor urca în rezultatele Google.

Învață să crești traficul pe blog folosind articolele vechi.

Articolele vedetă

Dacă urmărești rapoartele Google Analytics o să observi că ai așa numite articole vedetă. Adică, pagini cu volum important de trafic. Aceste articole vedetă își pot pierde din popularitate odată cu trecerea timpului.

Reactualizează-le pentru a le menține mereu în top. Asigură-te că sunt bine structurate, că au cuvinte cheie relevante și că ai inclus tot timpul link-uri către alte pagini din site-ul tău. Desigur, urmărește mereu, prin aceste link-uri, intențiile sau nevoile publicului țintă.

Folosește, așadar, articolele vedetă pentru a redirecționa traficul prin paginile website-ului. Și reactualizează periodic aceste articole pentru a le păstra în primele rezultate Google. În mod contrar ele vor ajunge rapid în coada indexării organice iar tu vei pierde oportunități bune de conversie.

Keyword research învechit

Atunci când reactualizezi conținutul de site ori articolele vedetă, aruncă un ochi și peste ce se mai caută în Google.

Chiar dacă ai mai realizat și anterior un keyword research, nu uita că interogările se schimbă pe măsură ce timpul trece. Nevoia în piață se modifică și la fel se întâmplă și cu comportamentul utilizatorilor.

Urmărește intențiile și nevoile actuale ale publicului țintă și valorifică-le printr-un conținut bine optimizat din punct de vedere SEO.

audit SEO

Așadar, fă un keyword research trimestrial și modifică totul în baza rezultatelor pe care le notezi. O poți face folosind chiar și extensii Chrome gratuite.

Conținut cu durată de viață limitată

Conținutul care îți trage în jos site-ul este cel cu durată de viață limitată. Acest conținut își pierde din calitate rapid și nu mai apare în rezultatele Google dintr-un motiv simplu: nu există interes în piață, adică nu există căutări organice pe acel subiect.

Ce înseamnă asta pentru site-ul tău? Cuvinte cheie targetate în mod eronat, zero activitate în paginile respective și un scor SEO în scădere.

Ce e de făcut?

Identifică acel conținut învechit și încearcă să-l reactualizezi, acolo unde este posibil.

De exemplu, dacă vorbim de o știre, cel mai probabil va trebui să renunți la ea definitiv. Ea nu va mai aduce un plus pentru site-ul tău.

Dar, dacă vorbim despre un articol care conține un an în titlu și în link, atunci acel articol poate fi transformat într-unul evergreen. Mai apoi, pe acel articol se setează un redirect de la link-ul vechi, către link-ul nou.

Recomandări generale

Am vorbit pe scurt despre situațiile în care conținutul publicat pe un site poate fi în dezavantajul scorului de performanță SEO. Desigur, se pot discuta mult mai multe despre fiecare situație în parte.

Ce trebuie să nu uiți?

Ai nevoie de conținut de calitate. Asta înseamnă un conținut actual, apreciat de utilizatori. Un conținut care să valorifice cele mai bune cuvinte cheie și un conținut care să scoată maximul din traficul lunar.

Transmite prin aceste actualizări faptul că îți dezvolți permanent website-ul. Algoritmii de indexare vor aprecia eforturile tale. Iar website-ul tău va apărea mai des în rezultatele motoarelor de căutare.

Dacă ai nevoie de ajutor îți stăm, ca de obicei, la dispoziție. Doar spune-ne mai multe despre proiectul tău prin intermediul datelor de contact.