Am discutat într-un articol anterior despre cum se pune la punct o bună strategie de optimizare SEO. Acum ne-am propus să oferim 3 sfaturi pentru persoanele care deja practică tehnicile de optimizare SEO, și pe care probabil nu mulți le cunosc.
#1 Folosirea corectă a rețelei Google Plus
În momentul de față, cea mai importantă rețea de socializare din punctul de vedere al optimizării pentru Google este Google Plus. Această rețea oferă o serie de avantaje care se află la îndemâna oricui, în mod gratuit. Printre acestea, se numără:
- Google authorship;
- Crearea paginilor de companie;
- Folosirea de hashtag-uri și tag-uri pe cuvinte cheie;
- Prezența în comunități de specialitate (grupuri);
- Butonul de conexiune directă aflat pe site sau blog.
La fel ca orice rețea de socializare, pe Google Plus avem ocazia de a crea o comunitate de consumatori fideli cărora să le oferim constant informații referitoare la compania noastră. Chiar dacă momentan nu există prea multe brand-uri românești care să aibă pusă la punct o strategie de dezvoltare exclusiv pe Google Plus, aproape toate brand-urile care au asigurată prezența pe Facebook încep prin a posta, din când în când, informații pe Google Plus, cunoscând efectele benefice pe care acesta le are pentru SEO.
Citiți mai multe detalii despre Google Plus într-un articol dedicat exclusiv metodelor de folosire a acestuia: 12 tehnici de continut pentru Google Plus.
#2 Diversificarea conținutului
Începând cu luna iunie 2013, Google a introdus un nou algoritm de indexare a site-urilor numit Penguin 2.0. Acesta încurajează diversificarea conținutului publicat online și descurajează linkbuilding-ul agresiv și prezența unui număr mare de cuvinte cheie pe un site fără să fie însoțite de text. Pe scurt, încurajează felul cum se dezvoltă un brand și numărul de aprecieri pe care acesta le generează.
De exemplu, sunt încurajate pentru SEO următoarele:
- Diversificarea articolelor, studiilor de caz, ebook-urilor, videoclipurilor și imaginilor prezente pe propriul blog sau website;
- Publicarea articolelor de tip guest post pe alte site-uri, cu link către site-ul propriu;
- Prezența pe rețele de socializare precum Google Plus, Facebook, Twitter, LinkedIn, Youtube și folosirea hashtag-urilor pe cuvinte cheie;
- Numărul de aprecieri primite pentru postările pe rețelele de socializare din partea fanilor;
- Publicarea prezentărilor tip ppt pe site-uri precum SlideShare.com.
Puteți citi mai multe informații despre efectele Penguin 2.0 în acest articol.
#3 Schimbarea datei postărilor mai vechi
Unul din cele mai importante efecte pe care le-a avut implementarea Penguin 2.0 a fost „retrogradarea” site-urilor care se situau pe anumite cuvinte cheie între primele rezultate în Google, dar nu ajunseseră acolo prin metode care să fie acceptate de noul algoritm.
De aceea, chiar dacă deținem, de exemplu, un blog, dar acesta a fost mutat din prima pagină pe Google, o metodă pe care o putem folosi este schimbarea datei unui articol mai vechi.
Prin schimbarea datei, acel articol va fi considerat nou și va fi reluată procedura de indexare a acestuia de către Google. De asemenea, pentru a grăbi acest proces, după ce am schimbat data, este necesar să inserăm articolul în câteva agregatoare, pentru a îi oferi câteva link-uri do follow mai puternice.
Astfel, acel articol va avea din nou șansa să apară între primele rezultate, după ce îi va fi reluat procesul de indexare.
Dacă mai cunoști și alte metode mai puțin consacrate de optimizare SEO, te invităm să le scrii printr-un comentariu mai jos.