În zilele noastre, mijloacele de promovare online s-au diversificat foarte mult. În România există 9 milioane de utilizatori de internet, dintre care 6 milioane folosesc rețeaua de socializare Facebook.
Publicul predominant care folosește internetul în România are vârste cuprinse între 18 și 35 de ani. Aceștia folosesc o gamă variată de mijloace de comunicare care acum se află la îndemâna oricărui antreprenor pentru a-și realiza propriile campanii de promovare online.
În continuare vom enumera 10 din cele mai uzuale mijloace de promovare online pe care le puteți folosi:
#1 Website-ul propriu
Este principalul mijloc de promovare online al unei companii. Te poate ajuta să îți crești vânzările dacă îți prezinți într-un mod atractiv produsele sau serviciile prin intermediul acestuia.
#2 Blogul propriu
Blogul este o metodă excelentă de a-ți fideliza cititorii și de a-i transforma, pe termen mediu și lung, în clienți. De asemenea, te ajută și la creșterea notorietății companiei, pentru că îți poate asigura o bună prezență în motoarele de căutare.
#3 Rețelele de socializare
Prezența pe rețelele de socializare precum Facebook, Google Plus sau Youtube te poate ajuta la creșterea notorietății, a interacțiunii cu potențialii clienți și la consolidarea poziției în motoarele de căutare. Crearea unei pagini de prezentare pe aceste rețele de socializare și atragerea unui număr cât mai mare de fani este una din prioritățile unei companii care dorește să obțină profit pe termen lung.
#4 Newsletter
O metodă eficientă de a atrage vizitatori pe site care pot fi interesați de produsele sau serviciile tale este trimiterea campaniilor de e-mail marketing. Un e-mail trimis la o bază de date poate aduce rezultate pe termen scurt. Însă bazele de date trebuie obținute în mod legal, cu permisiunea persoanelor care fac parte din aceasta.
#5 Optimizarea pentru motoarele de căutare
O soluție de promovare online pe termen lung este creșterea poziției în motoarele de căutare. Aceasta presupune o serie de metode care țin atât de optimizarea pe cuvinte cheie a textului de pe site cât și metode de linkbuilding din partea altor site-uri externe. Am discutat despre strategia de optimizare într-un articol anterior.
#6 Google Adwords
O metodă cu rezultate pe termen scurt este realizarea unei campanii de Google Adwords, care presupune apariția, între primele rezultate, în Google, a site-ului dvs pe anumite cuvinte cheie, pentru un timp limitat. Scopul este atragerea de click-uri și transformarea acestora în vânzări.
#7 Ebook-uri gratuite
Crearea unui ebook este o metodă de promovare care poate ajuta la creșterea bazei de date de abonați. Un ebook este un document în format electronic realizat pentru potențialii clienți ai companiei, cu scopul de a le oferi gratuit informații relevante pentru domeniul de activitate al companiei respective. În schimbul oferirii ebook-ului, cititorii trebuie să își lase adresa de e-mail sau alte date de contact.
#8 Forumuri de specialitate
Pe forumuri poate comenta oricine care deține un cont și respectă termenii și condițiile forumului respectiv. Chiar dacă nu avem voie ca pe forumuri să promovăm anumite produse sau servicii, putem insera link-ul site-ului nostru într-un comentariu și acesta poate atrage trafic din partea persoanelor interesate de domeniul respectiv.
#9 Site-urile de anunțuri
Există o serie de site-uri de anunțuri pe care se pot publica anunțuri în mod gratuit, dar și o serie de aplicații online de anunțuri care acceptă să trimită, contra cost, un anunț în câteva sute de site-uri de anunțuri. Într-un anunț se poate insera website-ul și alte date de contact care pot duce la creșterea vânzărilor.
#10 Comunicate de presă online
Există o serie de site-uri de comunicate de presă care acceptă (fie gratuit sau cu plată) publicarea oricărui comunicat trimis de o companie; de asemenea, comunicatele pot fi trimise și către publicații de știri. Aceștia pot promova mai departe comunicatele primite și astfel crește notorietatea companiei respective.