directoare web strategie seo

Directoarele web ca strategie de link building: între mit și adevăr

Implementarea unei strategii de link building este în continuare o metodă eficientă prin care poți obține poziționări mai bune pentru site-ul tău. Desigur, mă refer la poziționările organice din motoarele de căutare, nu la cele care provin din campaniile plătite.

În fond, o bună indexare a paginilor web înseamnă afișări ale site-ului printre primele rezultate Google, pentru cât mai multe căutări diferite.

Indiferent de schimbările adăugate algoritmilor de indexare, importanța link-urilor nu s-a modificat prea mult de-a lungul timpului. Putem spune că aceasta doar s-a nuanțat.

Dacă în trecut conta în primul rând numărul link-urilor, în prezent accentul se pune pe calitatea lor.

Cu cât există mai multe link-uri de calitate care fac trimitere către site-ul tău, cu atât vei reuși să apari mai des și mai sus în rezultatele organice.

Și atunci, în acest context intervine întrebarea următoare: unde se mai situează directoarele web în prezent?

Mai este sau nu recomandat să-ți trimiți site-ul către indexare la cât mai multe directoare web?

După cum am spus, calitatea este cuvântul de bază în analiza pe care Google o face atunci când îți accesează paginile web. Așadar, răspunsul la întrebarea de mai sus este și el unul care urmează aceeași direcție.

Hai să vedem așadar cum trebuie să privești directoarele web ca parte din strategia ta SEO pentru anul 2020.

Folosirea directoarelor web: avantaje și dezavantaje

Dezavantajele înainte de toate

La o simplă căutare pe Google vei găsi o varietate de directoare românești și nu numai. O mare parte dintre ele se oferă să-ți indexeze site-ul în mod gratuit.

Ce vei obține dacă alegi să-ți trimiți paginile web pe cât mai multe directoare?

O mulțime de back link-uri. Dar, vor fi o mulțime de link-uri dăunătoare care pot duce la penalizarea site-ului tău și chiar la scoaterea lui din rezultatele Google.

De ce se întâmplă acest lucru?

Pe scurt, din cauza calității acestor link-uri.

Majoritatea directoarelor listează nenumărate site-uri, din domenii de activitate total diferite. Link-urile care vin din astfel de surse sunt văzute de algoritmii de indexare drept strategii de tip black hat SEO.

Vorbim despre tentative de spamming. Și asta chiar dacă pentru o scurtă perioadă de timp site-ul tău va crește rapid în rezultatele organice. Însă vei vedea cum paginile tale dispar, rând pe rând, din afișări, totul fiind vizibil și în rapoartele Google Analytics și Search Console.

Aceleași rezultate vei obține și dacă alegi publicarea de guest posts pe directoare web. Valoarea back link-urilor și în acest caz este una negativă și duce spre penalizarea site-ului.

Avantajele utilizării directoarelor web

Având în vedere cele enumerate mai sus, folosirea directoarelor web nu este neapărat recomandată.

Există însă platforme de calitate. Acestea filtrează cu grijă site-urile pe care le acceptă în baza lor de date. De exemplu, Yahoo are un astfel de serviciu pe care îl poți folosi cu încredere.

Acest tip de director web te va ajuta să crești autoritatea site-ului tău. Însă nu exagera. Alege doar directoarele relevante pentru domeniul tău de activitate.

Comunicare eficienta - fidelizare clienti

Rezumă-te doar la câteva back link-uri pentru a evita tentativa de spam.

Și dacă vrei să urmezi o strategie de link building eficientă, alege să publici advertoriale. Aceste articole aduc back link-uri importante și de valoare, însă doar în anumite condiții:

  • Să provină de la site-uri cu autoritate și cu vechime.
  • Să nu provină din articole de tip reclamă: articolul trebuie să fie unul informativ, general sau de tipul comunicat de presă.
  • Link-ul articolului publicat să nu conțină atributul P/advertorial.
  • Articolul nu trebuie să trimită mai mult de 2, 3 link-uri către site-ul tău.
  • Articolul trebuie să fie publicat de un editor intern pentru a se evita eticheta de guest posting.

Concluzii

După cum vezi, planul tău SEO pentru anul 2020 trebuie să includă și o strategie de link building. Cu toate acestea, trebuie să privești cu precauție directoarele web.

Alege doar link-uri de calitate, de impact și care pot crește autoritatea paginilor tale web. Doar așa vei reuși să ajungi printre primele rezultate Google. Desigur, nu uita de analiza cuvintelor cheie și de optimizarea conținutului online conform cu concluziile tale.

Perseverența este extrem de importantă și de aceea ai nevoie de mentenanță SEO pentru site-ul tău.

Specialiștii Expert Online te pot ajuta să dezvolți proiectul tău online așa cum îți dorești.

Folosește pagina de contact pentru a ne spune mai multe despre site-ul tău. Îți vom răspunde în cel mai scurt timp posibil.