Cum îți dai seama dacă site-ul tău a fost penalizat de Google

Algoritmii Google de analiză și indexare a site-urilor web au devenit în ultimii ani un fel de părinte autoritar pentru tot ce se întâmplă în mediul online. Cum verifici dacă website-ul a fost penalizat de Google? Află cele 2 metode rapide prin care îți dai seama dacă algoritmii de indexare au penalizat site-ul.

Și, ca orice părinte care vrea să ofere o bună educație, Google furnizează atât sfaturi pentru bune practici dar și pedepse pe măsura abaterilor de la norme. Ei bine, de aceste pedepse vei vrea să te ferești dacă îți dorești ca website-ul tău să fie vizibil în rezultatele organice.

Desigur, vorbim despre penalizările Google.

Ce sunt acestea, cum se manifestă și mai ales cum îți dai seama dacă site-ul tău a fost recent penalizat?

Acestea sunt cele mai importante aspecte la care trebuie să te gândești dacă administrezi una sau mai multe pagini web.

Algoritmii Google și penalizările acestora

Ocazional, Google lansează update-uri pentru algoritmii săi de analiză a paginilor web. Acești algoritmi sunt responsabili de ceea ce vede un utilizator atunci când caută o informație oarecare folosind motorul de căutare Google.

De aceea, fiecare website care vrea să apară cât mai sus în rezultate respectă regulile impuse de algoritmii mai sus menționați. În cazul în care nu o face, va fi penalizat și exclus din indexarea organică.

Rezultatul?

Lipsa traficului, lipsa conversiilor și, implicit, absența din afișările motoarelor de căutare.

Așadar, cum îți dai seama dacă website-ul tău a fost penalizat de Google?

Cum verifici dacă site-ul a primit o penalizare recentă

Există două tipuri de penalizări de pe urma cărora un website poate avea de suferit:

  • Penalizare manuală: atunci când o persoană raportează o încălcare a regulilor sau o abatere de la norme. Această penalizare poate afecta tot site-ul sau doar anumite pagini.
  • Penalizare algoritmică: o penalizare automată, cauzată de un nou update al algoritmilor de indexare. Se aplică în momentul în care site-ul este analizat.

Penalizarea manuală

După cum ți-am spus, penalizarea manuală este aplicată de către o persoană (din echipa Google, cea care analizează calitatea informației online) în urma unei reclamații.

În funcție de gravitatea problemei poate fi afectat tot site-ul, sau doar anumite pagini, acolo unde problema persistă.

Penalizarea manuală este detaliată în rapoartele pe care le poți accesa în contul tău Search Console.

Tot ce trebuie să faci este să te uiți la secțiunea Securitate și acțiuni manuale și mai apoi Acțiuni manuale. Dacă te întâmpină mesajul „Nu au fost detectate probleme” nu ai de ce să îți faci griji. Dacă există penalizări atunci o să vezi o listă cu problemele detectate și cu recomandările pentru remedierea lor.

search console expert online, verifici dacă website-ul a fost penalizat

După ce ai urmat aceste recomandări accesează din nou contul tău Search Console și solicită o nouă analiză a paginilor afectate.

Penalizarea algoritmică

Penalizarea algoritmică este puțin mai greu de depistat. Asta pentru că ea nu este semnalizată în rapoartele Search Console.

Dar, poți determina dacă o penalizare a fost aplicată atunci când observi o scădere dramatică și bruscă în traficul organic înregistrat de site-ul tău.

Pe scurt, penalizare algoritmică = rezultate organice invers proporționale cu implicarea ta în dezvoltarea proiectului.

Îți recomand să accesezi contul tău de Google Analytics. De acolo mergi către secțiunea Achiziție, selectează Tot traficul și la final alege ca sursă de trafic Google / Organic.

google analytics expert online, verifici dacă website-ul a fost penalizat

Acum o să vezi un grafic cu traficul organic pe site-ul tău. Dacă observi o scădere bruscă, uită-te la data în care aceasta a avut loc. Apoi, verifică dacă la acea dată a fost lansat un nou update pentru algoritmii de indexare Google. Dacă a fost, atunci cel mai probabil site-ul tău a fost penalizat.

Ce este de făcut după o penalizare

Aici lucrurile sunt destul de complicate. Chiar și după ce ai remediat toate problemele care au afectat indexarea site-ului tău, acesta va fi privit cu destulă reticență de Google.

Pe scurt, vei ajunge destul de greu la vechile rezultate și la volumul de trafic anterior. Dar, cu toate acestea, nu trebuie să îți abandonezi paginile web.

Continuă să urmezi recomandările algoritmilor de indexare pentru că, în final, vei fi răsplătit. Exact așa cum este și un copil ascultător după ce și-a ispășit pedeapsa.

Dacă ai nevoie de ajutor în obținerea unei bune indexări pentru paginile tale web echipa Expert Online îți este la dispoziție. Spune-ne totul despre proiectul tău folosind pagina noastră de Contact.