cum cresti traficul organic pentru magazinul online

Cum crești traficul organic pentru un magazin online

Când administrezi un shop online ești mereu cu ochii pe cifre. Și în încercarea ta de a descoperi noi metode prin care să crești vânzările și valoarea comenzilor, ai putea să ignori esențialul: potențialul organic al site-ului tău.

Știu, în vânzările online accentul se pune de regulă pe campaniile plătite. Indiferent de produsele pe care le vinzi trebuie să investești în campanii de marketing atent targetate. Dar, competiția crește de la an la an și bugetele vor urma același traseu.

Pe scurt, trebuie să înveți cum să investești inteligent. În plus, ai nevoie de o creștere a traficului pe site din alte surse decât cele plătite. Și aici intră în discuție poziționarea organică a shopului tău online.

Nu-ți face griji; tutorialul de mai jos o să-ți arate cum poți să crești traficul organic pentru magazinul online care îți susține afacerea.

Metode eficiente prin care crești traficul organic pentru magazinul online

Cu cât shopul online se poziționează mai bine pe structuri de cuvinte cheie populare cu atât poți crește numărul comenzilor și implicit profitul total lunar.

optimizare magazin online

Dar, pentru a reuși să ajungi în primele rezultate Google trebuie să urmezi câteva reguli SEO. Învață de ce este important să faci un audit audit SEO lunar.

Keyword research

Primul pas de urmat este de fapt o analiză pe cuvinte cheie.

Înainte de toate, învață care este profilul clientului tău și cum poți ajunge mai ușor la el. Dacă știi care sunt așteptările clienților și care este comportamentul lor online treaba este pe jumătate făcută.

Îți recomand să folosești Google Analytics pentru a vedea care sunt sursele de trafic pentru shopul tău. Mai mult, vezi care sunt cele mai accesate pagini și care sunt cele mai cumpărate produse. Apoi, aruncă o privire și pe datele demografice pentru a segmenta cât mai bine categoriile de clienți care îți accesează site-ul.

Pleacă de la aceste rapoarte și apoi rulează planificatorul de cuvinte cheie de la Google – serviciul Google Keyword Planner. Acolo poți vedea care sunt cuvintele cheie cele mai căutate în domeniul tău. În funcție de rezultatele obținute poți să găsești oportunități de optimizare SEO pentru shopul tău.

Îți recomand să faci o listă cu toate cuvintele cheie relevante pentru magazinul tău online. În această listă include cuvinte cheie de tip long tail (adică interogări specifice, nu generale) dar și variații ale acestora (sau așa numitele sinonime de cuvinte cheie).

SEO on-page

Poți reuși să crești traficul organic pentru magazinul online dacă urmezi o strategie SEO on-page. Desigur, strategia pleacă de la analiza făcută la pasul anterior.

Pe scurt, va trebui să optimizezi tot conținutul de pe shopul tău online conform cu lista de cuvinte cheie pe care o ai deja.

Rescrie toate meta descrierile și meta titlurile de pe site.

Publică descrieri unice și optimizate pe cuvinte cheie pentru toate produsele existente în shopul tău. Nu uita să folosești conținut variat pentru o indexare mai bună: folosește headline-uri, liste, imagini, video, infografice și orice alt element de conținut similar.

Dezvoltă un blog, sau o secțiune cu Întrebări Frecvente. Publică acolo articole și informații formate în jurul cuvintelor cheie identificate anterior. Dacă vrei să fii organizat îți poți face un plan editorial pe care să îl urmezi lună de lună.

Seo off-page

Optimizarea conținutului de pe shopul online nu este de ajuns pentru cele mai eficiente rezultate. Planul tău SEO trebuie să includă atât strategii on-page cât și off-page. Altfel, nu vei reuși să crești traficul organic pentru magazinul online în timp util.

Așadar, încearcă să dezvolți o strategie de link building.

Aici includem atât link-urile interne cât și cele externe. Un sistem de link-uri interne se realizează ușor mai ales dacă incluzi un blog pe magazinul tău online. Nu uita, fiecare link trebuie să aibă ancora setată pe un cuvânt cheie important.

Pentru a strânge link-uri externe de bună calitate ai mai multe soluții la îndemână. Amintesc și eu câteva mai jos:

  • Guest posting: articole plătite pe bloguri de nișă – care publică conținut similar cu domeniul tău de activitate.
  • Influenceri: caută un ambasador care să devină imaginea companiei tale.
  • Advertoriale: publică comunicate de presă, oferte sau știri pe site-uri cu autoritate și cu trafic mare.
  • YouTube: dezvoltă un canal de YouTube în care să publici videoclipuri pentru produsele tale – review-uri pentru produse, sfaturi utile etc.
  • Forumuri de specialitate: fii activ pe forumuri de specialitate și încearcă să incluzi link-uri către shopul tău online. Ai grijă să nu exagerezi pentru că vei risca să-ți pierzi profilul.
  • Social media: folosește cât mai eficient canalele de Social Media. Așa poți crește autoritatea site-ului tău și îți poți face cunoscute produsele și ofertele către potențiali clienți.

Aceste 3 metode sunt suficiente pentru început. Aplică-le și vei vedea că poți să crești traficul organic pentru magazinul online pe care îl administrezi. Desigur, nu uita nici de celelalte reguli SEO esențiale:

  • Shop optimizat pentru navigarea pe mobil.
  • Viteza de încărcare a site-ului.
  • Interfață intuitivă pentru toți utilizatorii.
  • Optimizarea profilului Google My Business.

Pentru articole similare și alte sfaturi care te pot ajuta să-ți dezvolți afacerea rămâi pe blogul ExpertOnline.

Poți lua legătura cu specialiștii noștri oricând prin intermediul paginii de contact.