De cele mai multe ori, atunci când vrei să ai o prezență activă în mediul online apelezi la o agenție de web design. Și, mai apoi ești pus în fața unei alegeri importante: un site custom, sau o temă predefinită.
Ce să alegi în funcție de profilul afacerii tale? Cum va influența alegerea ta indexarea ulterioară a paginilor web? Cum se va resimți bugetul tău la finalul proiectului?
Ei bine, la aceste întrebări s-ar putea să găsești un răspuns când deja este prea târziu.
Știm care sunt nevoile și temerile uzuale ale clienților care colaborează cu o agenție de web design. Și de aceea, în articolul de astăzi o să vorbim mai multe despre crearea website-ului custom. Despre alegerea pe care o ai de făcut, bugete, timpi de execuție și pași în implementare.
Să vedem, așadar, despre ce e vorba mai exact.
Website custom sau temă predefinită
Când ești la început de drum ai o mare problemă. Bugetul.
Ai atât de multe lucruri de făcut și este important să administrezi inteligent costurile pentru a acoperi toate departamentele. Pentru că, de unul singur, un site nu îți va asigura succesul.
Ai nevoie și de o campanie de marketing online, precum și de servicii adiționale așa cum sunt cele SEO și/sau de mentenanță web.
Așa că, cel mai probabil vei fi tentat să alegi cele mai accesibile soluții. Și, din acest punct de vedere, tema predefinită, de regulă o temă WordPress gratuită, va fi ademenitoare.
Dar un cost redus la început nu este întotdeauna cea mai bună alegere.
Dacă vorbim despre temele predefinite atunci, cu siguranță, în timp vei ajunge să investești mai mult decât în cazul în care ai alege realizarea unui website custom de la bun început.
De ce?
În principiu pentru că tema predefinită înseamnă constrângeri. Constrângeri în web design, în personalizare și în extindere. Mai mult, site-ul predefinit este vulnerabil la atacuri cibernetice, are o performanță ce se optimizează cu efort considerabil și are o durată de viață limitată.
Această durată de viață este dată de suportul temei din partea dezvoltatorilor și de limitările deja menționate.
Website-ul custom: alegere și etape în implementare
Așadar, sfatul nostru este că ar trebui să te îndrepți către un site custom. Iar motivele sunt simple și se referă la aceste avantaje:
- Design unic, personalizat în funcție de identitatea de brand.
- Site sigur, optimizat eficient pentru toate dispozitivele.
- Posibilități multiple de extindere, atunci când este cazul.
- Performanțe care nu depind în mod direct de versiunea unei platforme de dezvoltare, așa cum este, de exemplu, WordPress – citește mai multe despre vulnerabilitățile platformei WordPress.
- Viteză de încărcare eficientă prin eliminarea modulelor și plug-in-urilor. Majoritatea funcționalităților sunt implementate direct și nu prin intermediul extensiilor.
- Optimizare SEO on și off page facilă.
- Costuri pe termen lung mai reduse decât în cazul unei teme predefinite.
Etape de implementare în realizarea website-ului custom
La ce să te aștepți în urma colaborării cu agenția de web design?
În primul rând este important să existe transparență în comunicare. Înțelegerea viziunii, dar și a brandului și a afacerii reprezintă principalele aspecte care vor determina succesul proiectului.
Astfel, designerul web va realiza un mic interviu cu scopul de a afla ceea ce îți dorești de la viitorul tău site.
Pe scurt, va fi nevoie să stabiliți:
- Identitatea de brand, în cazul în care aceasta nu există.
- Serviciile/produsele care urmează să fie promovate prin intermediul website-ului.
- Paginile web principale care vor alcătui site-ul.
- Funcționalitățile principale ale paginilor web și modul în care utilizatorii vor interacționa cu serviciile/produsele oferite.
- Profilul buyer persona în vederea conceperii conținutului de site.
Apoi, web designerul va lucra împreună cu specialistul SEO, cu copywriterul și cu content writerul pentru a finaliza toate paginile web. Pe scurt, se vor parcurge aceste etape:
- Analiza cuvintelor cheie, a competiției și alte proceduri SEO on și off page premergătoare dezvoltării site-ului.
- Crearea unui template grafic al site-ului și solicitarea feedback-ului.
- Începerea dezvoltării tehnice a site-ului.
- Crearea conținutului pornind de la concluziile SEO inițiale.
- Integrarea conținutului în paginile site-ului.
- Testarea funcționalităților.
- Mentenanță lunară cu plan pentru optimizarea continuă a site-ului din punct de vedere al indexării organice.
Concluzii
După cum vezi, un site custom este o soluție pe termen lung. Sigur, bugetul inițial este unul mai mare în comparație cu o temă predefinită, însă vei avea de partea ta numeroase avantaje.
Cum fiecare business este unic așa trebuie să fie și site-ul care îl reprezintă. Sunt afaceri pentru care o temă WordPress gratuită poate fi luată în considerare așa cum sunt servicii care pot fi promovate doar prin intermediul unui design 100% custom.
De aceea, te așteptăm la o discuție despre proiectul tău. Ai datele noastre de contact la îndemână și, în pagina de blog, poți citi și alte articole care te ghidează către primii pași pe care îi ai de făcut în online.