Site-ul de prezentare este oglinda afacerii tale, dar și poarta prin care posibili noi clienți pot apela la serviciile pe care le promovezi. Însă drumul conversiei este mai complicat decât ar părea la început. O strategie greșită poate cauza rezultate care îți pot influența negativ evoluția atât în mediul online cât și în parteneriatele directe pe care le ai cu clienții tăi. Îți dorești un site de prezentare care convertește rapid?
De aceea îți propunem 3 soluții pentru un site de prezentare care convertește rapid, soluții a căror implementare nu necesită cunoștințe tehnice avansate.
Site de prezentare care convertește rapid, sau cum să vorbești pe limba clienților tăi
Trebuie să-ți privești site-ul de prezentare precum propriul CV. El trebuie să arate cât de multe știi tu să faci în domeniul în care activezi pentru a inspira încrederea pe care clienții o caută de la viitorii săi parteneri, indiferent de nișa în care activezi.
Orice informație relevantă care nu apare, deși ar trebui, în cuprinsul paginii web înseamnă posibili clienți pe care nu reușești să-i convertești.
Surplusul de informație nu este nici el indicat pentru că riști să oferi un aer mult prea tehnic site-ului tău. În final utilizatorii pot fi pierduți printre multitudinea de detalii și descrieri care nu aparțin neapărat ariei lor de interes.
Și atunci, ce este de făcut?
Documentează-te înainte de a decide direcția de urmat
Păi, ca de fiecare dată, echilibrul este răspunsul și soluția problemei tale. Trebuie să treci prin mai multe etape de analiză și selecție pentru a fi foarte clar care sunt punctele forte ale afacerii tale și cum pot fi ele transpuse în servicii care pot rezolva problemele publicului tău țintă.
Nu uita, identificarea și definirea unui public țintă sunt esențiale. În lipsa acestor elemente riști să te adresezi unor posibili clienți care nu au nevoie de serviciile tale ceea ce înseamnă că toată truda ta de a găsi soluții pentru un site de prezentare care convertește rapid a fost în zadar.
După ce ai identificat și notat aceste lucruri, amintește-ți și de concurența directă – cu siguranță nu vei fi primul care gândește așa cum o faci tu. Dar, important este să înveți din greșelile altora și să ai capacitatea de a găsi soluții punctuale prin care poți aduce „acel ceva” care lipsește din portofoliul concurenței tale.
Și în final, implementează rezultatele sub forma unui site de prezentare care este capabil să convertească rapid și eficient potențialii clienți care îl vizitează.
Iată 3 soluții pe care poți să le aplici pentru a crește această conversie:
Segmentează pagina de homepage în detaliu
Un site de prezentare care convertește rapid este un site cu un homepage bine segmentat și structurat. Majoritatea vizitatorilor se vor opri din citit după primul scroll, așadar comprimă informațiile esențiale în prima parte a paginii . Aici poți evidenția ceea ce te face diferit față de concurență și îți poți prezenta serviciile principale.
Mai jos poți publica:
- portofoliul pe care îl ai,
- parteneriatele care ți-au adus autoritate în domeniul în care activezi,
- testimoniale reale,
- o parte dintre produsele pe care le comercializezi (în cazul în care faci acest lucru).
Include un Call to Action simplu și de impact
Toate informațiile pe care le oferi nu pot converti în lipsa unui call to action bine definit și plasat în locul potrivit. Este recomandat să introduci acest câmp după ce ai prezentat serviciile pe care le oferi. Îl poți utiliza de mai multe ori în structura paginii homepage, dar și în interiorul celorlalte pagini ale site-ului tău de prezentare.
Acest call to action trebuie să cuprindă un mesaj prin care să atragi atenția utilizatorului. Alătură-i o acțiune prin care să îl determini pe acesta să te contacteze, sau să îți lase datele lui de contact.
Include și un formular, însă încearcă să limitezi cât mai mult câmpurile de completat – cu cât soliciți mai multe informații cu cât crește riscul să pierzi clienți noi.
Alege un meniu de navigare intuitiv
Un site de prezentare care convertește rapid este un site care conține un meniu bine structurat și ușor de utilizat, indiferent de nivelul tehnic de pregătire al utilizatorului.
Include în acest meniu principalele cuvinte cheie legate de afacerea ta și nu utiliza liste care deschid alte liste și tot așa. Păstrează un aspect clar și curat, ușor de parcurs dintr-o singură privire, cu texte concise și punctuale care să genereze lead-uri.
Meniul nu trebui să plimbe utilizatorul dintr-o pagină în alta fără un anumit scop. El trebuie să-l trimită pe landing page-uri relevante prin care să poți realiza noi conversii. În acest sens folosește elemente de tip call to action și mesaje prin care să-l determini pe utilizator să facă o acțiune prin care să obții datele lui de contact.
Acestea sunt cele 3 soluții de la care ar trebui să pleci atunci când îți dorești un site de prezentare care să convertească rapid. Verifică și celelalte articole publicate pe platforma noastră pentru a învăța cum să-ți îmbunătățești prezența în online – un expert în web design te poate ajuta oricând în acest sens.