sfaturi utile pentru optimizarea unui landing page

Trucuri simple prin care creezi un landing page care vinde

Să spunem că tocmai ai lansat un nou produs. Sau, că încerci să promovezi un serviciu diferit față de cele cu care ți-ai obișnuit clienții până în prezent.

Cum te asiguri că mesajul tău ajunge cu succes la urechile publicului tău țintă?

În online, o comunicare de acest fel se face, de regulă, prin intermediul unui landing page.

Astfel, vestea ajunge la clienții tăi în mod vizual, exact așa cum se întâmplă în cazul magazinelor clasice. Acolo, comunicarea se face prin intermediul unei vitrine.

Ei bine, landing page-ul este vitrina în care promovezi rapid produsul sau serviciul tău.

Desigur, prezentarea face totul. Cu cât reușești să atragi atenția oamenilor potriviți cu atât șansele de vânzare cresc.

Iar prin oamenii potriviți mă gândesc la clienții care ar putea fi interesați (în prezent sau în viitor) de serviciile tale. Pe scurt, nu te interesează să promovezi produsul oricui, ci celor care pot face o achiziție.

Din nou, în mediul online, ai nevoie de un landing page care vinde.

Alte surse de promovare online pentru produse și servicii noi? Câteva soluții eficiente sunt:

  • Anunțuri (reclame plătite) pe platforme social media.
  • Anunțuri Google Ads.
  • Distribuirea produsului/serviciului pe platforme populare, așa cum este, spre exemplu Instagram.
  • Crearea unui sales funnel.
  • Distribuirea unui newsletter.
  • Crearea și publicarea advertorialelor și a comunicatelor de presă.

Toate aceste soluții au nevoie de o pagină destinație.

Pentru că, fiecare utilizator trebuie să obțină detalii despre produs/serviciu. Și, să nu uităm, pentru că fiecare utilizator trebuie să aibă posibilitatea de a face o achiziție directă.

cum optimizezi un landing page

Desigur, totul se face prin intermediul unui landing page.

Cum optimizezi corect un landing page

Așadar, acum că am stabilit când și de ce ai nevoie de un landing page, să vedem cum îl poți optimiza în mod corect.

Iar, pentru a simplifica totul am ales să îți arăt cele mai avantajoase trucuri pe care să le urmezi.

Stabilește cui te adresezi

În primul rând, ai nevoie de profilul publicului țintă.

După cum ți-am spus, nu trebuie să te adresezi oricui.

Vânzarea se face în mod organizat, către persoanele care sunt, sau ar putea fi, interesate de oferta ta.

Așadar, ai nevoie de un profil buyer persona.

Sau, pe scurt, un portret-robot al clientului ideal. Și acest profil trebuie să includă date despre:

  • Vârstă (sau categorii de vârstă);
  • Sex;
  • Educație;
  • Domiciliu;
  • Interese profesionale;
  • Interese personale;
  • Hobby-uri;
  • Grupuri de prieteni;
  • Situație financiară;
  • Nivel cultural și mod de adresare.

Trece totul pe foaie. De corectitudinea datelor pe care le strângi depinde succesul landing page-ului pe care îl implementezi.

Dacă identifici eronat publicul țintă, te vei adresa unor oameni total nepotriviți.

Rezultatul?

Cel mai probabil, nicio vânzare.

Prezintă o ofertă

Nimic nu vinde mai bine decât o ofertă.

Așadar, fie garantezi reduceri de preț, fie oferi ceva gratuit.

Alege mesaje clare, pe placul publicului tău țintă.

Nu încerca să păcălești sau să minți prin oferta ta. Nu uita, utilizatorii online se documentează temeinic înainte de a face o achiziție.

Scrie un subtitlu atractiv

După ofertă, mesajul care determină în mare măsură achiziția este cuprins în subtitlul principal al landing page-ului.

Acest headline este tot ceea ce ai tu mai bun de oferit.

trucuri creare landing page

Provocarea este să transmiți siguranță și valoare în cât mai puține cuvinte și într-un mod cât mai puțin clișeic.

Din nou, este esențial să înțelegi cât mai multe despre comportamentul online (și nu numai) al publicului țintă.

Publică conținut orientat spre vânzare

Apoi, după headline-ul principal, ai nevoie de conținut orientat pe vânzarea produsului sau serviciului.

În fond, acesta este scopul principal al unui landing page: să vândă.

Așa că, structurează inteligent conținutul:

  • Folosește propoziții scurte, cu adresare directă și empatică.
  • Pune-te în locul clientului și imaginează-ți că porți un dialog direct cu vânzătorul – identifică nevoile și temerile clientului.
  • Include liste, variază conținutul tip text cu imagini, grafice și alte elemente vizuale și interactive.
  • Folosește structuri de conținut care stârnesc emoția și care urmăresc intenția de cumpărare a utilizatorilor.
  • Nu plictisi, nu scoate utilizatorul din pagină și nu devia prea mult de la subiect.

Citește mai multe despre identificarea intențiilor de cumpărare.

Factorul plus de valoare

Nu e de ajuns să lauzi de unul singur produsul sau serviciul tău.

Ai nevoie și de un mic ajutor din exterior.

Așadar, în landing page-ul tău include review-uri și păreri de la alți clienți. Poți avea chiar scurte studii de caz, acolo unde acest lucru este posibil.

Fiecare mărturie reală va convinge utilizatorul că soluția oferită de tine îl poate ajuta cu adevărat.

Și astfel, ajungi tot mai aproape de acțiunea finală: achiziția.

Include un call to action

Pentru a cumpăra, utilizatorul trebuie să facă o acțiune propriu-zisă.

vanzari produse landing page

Pe scurt, ai nevoie de un buton, sau de un câmp call to action.

Această secțiune din landing page are rolul de a finaliza procesul de convingere/vânzare.

Practic, îi spui utilizatorului nu doar să comande, ci și cum să o facă.

Chiar dacă pare un lucru intuitiv, lucrurile nu sunt foarte simple. Pentru că, un formular de contact care nu este bine optimizat poate genera pierderi de clienți.

Află și cum poți fideliza clienții.

Așadar, acordă atenție acestui aspect și încearcă să:

  • Soliciți cât mai puține date personale.
  • Oferi metode de plată cât mai diverse.
  • Asiguri o garanție sau/și posibilitatea returului.
  • Faci fallow up prin mesaje de confirmare și de mulțumire.

Testează

De multe ori, nu îți va ieși din prima încercare.

Ai nevoie de mai multe teste până când ajungi la rețeta finală.

Așa că, testează și urmărește rezultatele din Google Analytics în ceea ce privește comportamentul utilizatorilor în pagină și procesul de achiziție.

Schimbă elemente, regândește conținutul și optimizează formularul de contact. Aplică modificările și urmărește rezultatele. În final, vei vedea că tot efortul tău este răsplătit.

Concluzii

Dacă vrei să promovezi produse sau servicii noi prin intermediul unui landing page, sfaturile de mai sus îți vor fi de ajutor. Urmează recomandările și nu vei avea probleme în a genera vânzările mult dorite.

Desigur, dacă nu ai timp sau nu știi cum să te ocupi de procesul de implementare, noi îți suntem alături.

Doar spune-ne mai multe despre proiectul tău și echipa Expert Online va crea pentru tine un landing page care vinde.

Vezi și restul serviciilor noastre, sau citește și alte articole utile. În rest, ne reauzim pe blog.