Probabil ai observat că mediul digital actual este unul competitiv, iar modul în care îți expui afacerea în online te diferențiază de concurență. Indiferent de sfera de activitate, experiența utilizatorilor pe website-ul tău este un factor crucial.
În funcție de gradul de satisfacție al acestora în urma accesării site-ului, ei decid dacă achiziționează și pe viitor produsele sau serviciile tale. Ca orice proprietar de afacere, cu siguranță îți dorești ca utilizatorii să fie mulțumiți și să devină clienți fideli.
Fără alte adăugiri, te invităm să descoperi ce poți face pentru ca vizitatorii site-ului tău să fie fericiți.
Prin ce se traduce experiența utilizatorilor pe website?
Pentru început, trebuie să știi că noțiunea de experiența utilizatorilor pe website provine de la conceptul de user experience din limba engleză. Cu alte cuvinte, orice vizitator se așteaptă ca, odată ce accesează site-ul, să aibă la îndemână toate informațiile de care are nevoie. Mai mult decât atât, vizitatorii își doresc să achiziționeze produsele sau serviciile dorite în câțiva pași simpli.
Din aceste motive, trebuie să te asiguri că website-ul tău atrage atenția într-un mod pozitiv. Totodată, este esențial ca site-ul să răspundă prompt fiecărei nevoi a vizitatorilor.
Iată mai jos lista aspectelor pe care e musai să le bifezi:
#1. Viteza cu care se încarcă site-ul
Rapiditatea cu care se afișează site-ul este crucială pentru orice utilizator. Nimănui nu-i place să aștepte, iar dacă pagina accesată nu se încarcă în mai puțin de 3 secunde, există riscul ca utilizatorul să închidă pagina și să nu mai revină pe site-ul tău.
În același timp, un site care se încarcă repede contribuie și la o mai bună poziționare în afișările organice pe Google.
Dacă întâmpini dificultăți la acest capitol, descoperă Cum îmbunătățești viteza de încărcare a unui site.
#2. Adaptabilitatea la dispozitivele mobile
Nu mai este un secret că numărul de accesări de pe dispozitivele mobile depășește cu mult pe cele efectuate de pe desktop. Prin urmare, și site-ul trebuie să poate fi accesat cu ușurință de pe smartphone.
Altfel spus, vizitatorii nu trebuie să întâmpine dificultăți în a citi conținutul sau a achiziționa produsele sau serviciile tale și nu trebuie să fie nevoiți să dea zoom ecranului ori să-l miște stânga – dreapta.
Află mai multe despre ce înseamnă să ai un responsive design dintr-un articol anterior.
#3. Conținutul website-ului
Ne referim aici atât la partea vizuală, cât și la partea scrisă. În ceea ce privește vizualul, este important să inserezi imagini sugestive pe fiecare pagină a site-ului pentru a crea dinamism și pentru pentru a facilita procesul de citire al informației scrise. Bineînțeles, acestea trebuie să fie relevante pentru domeniul tău de activitate și, de preferat, imagini proprii.
Conținutul scris trebuie să fie în primul rând pe înțelesul publicului tău țintă, adică să folosești cuvinte uzuale și un limbaj cât mai prietenos. În egală măsură, trebuie să te asiguri că informațiile respective sunt îndeajuns de detaliate și de convingătoare pentru a-i determina pe utilizatori să aleagă produsele ori serviciile tale.
Mai multe detalii despre conținutul scris poți citi în articolul Ce înseamnă să ai un content calitativ și de ai nevoie de el pe site.
Nu în ultimul rând, ia în calcul și butoanele de call to action, întrucât acestea te ajută să transformi vizitatorii în clienți și să-i îndrumi să întreprindă anumite acțiuni pe site-ul tău.
#4. Traseul utilizatorilor
Se referă la structura site-ului și la ușurința cu care vizitatorii găsesc informația de care au nevoie ori achiziționează produse sau servicii. În esență, modul în care este sistematizat website-ul îi ajută pe utilizatori să navigheze fără dificultăți și îi ghidează într-un mod intuitiv unde trebuie să dea click atunci când doresc să acceseze o anumită informație sau să întreprindă o acțiune.
Așadar, asigură-te că structura site-ului tău este una simplă și eficientă pentru viitorii tăi clienți.
#5. Factorii SEO
Search Engine Optimization include o serie de numeroși factori care decid poziția afișării site-ului tău în urma căutărilor organice pe Google. Cu alte cuvinte, în funcție de cât de optimizat este website-ul, motorul de căutare decide dacă îl afișează în primele pagini, și, implicit, pe o poziție superioară sau nu.
Dacă până la acest moment nu ai luat în calcul acest aspect, recomandarea noastră este să începi prin a beneficia de un audit SEO. În urma acestuia, vei ști cu exactitate situația website-ului tău și, mai ales, care sunt elementele ce trebuie îmbunătățite.
Dacă ai ajuns până la finalul articolului, te sfătuim să arunci o privire pe site-ul tău și să vezi care sunt aspectele referitoare la experiența utilizatorilor pe website pe care le respecți deja. Iar pentru secțiunile la care ai nevoie de ajutor, este suficient să ne contactezi oricând, iar echipa noastră îți va propune soluțiile potrivite pentru afacerea ta.