Continut de calitate

Ce înseamnă să ai un content calitativ și de ce ai nevoie de el pe site?

În ultimii ani, mediul online s-a dezvoltat foarte mult iar numărul de site-uri crește pe zi ce trece, de la magazine online la blog-uri personale sau site-uri de prezentare. Ca urmare, nevoia de conținut de calitate crește și ea – majoritatea deținătorilor de website-uri caută să se remarce în mulțime, să se poziționeze și să-și construiască o audiență sau o bază solidă de clienți.

Auzim des sintagma conținut de calitate, dar în ce constă el mai exact și de ce este bine să-l avem pe site-ul nostru? Cuvintele și sintagmele cheie care descriu un conținut de calitate sunt atractivitatea, potențialul informativ, abilitatea de a comunica mesajul într-un mod clar pentru publicul țintă și de a-i aduce un beneficiu, un plus de valoare.

În continuare îți vom prezenta motivele pentru care ar trebui să ai conținut de calitate pe site-ul tău:

#1 Oamenii îți vor înțelege mesajul mai ușor

Degeaba ai un site funcțional, cu un design atractiv și un grad crescut de navigabilitate dacă partea de text este sub așteptări, are greșeli gramaticale sau nu comunică într-un mod inteligibil specificul site-ului tău sau al afacerii. Este esențial pentru cei cărora li se adresezi să înțeleagă cu ce scop o faci, ce le oferi și cum.

#2 Scade bounce rate-ul

Bounce rate-ul se referă la procentajul din numărul total de utilizatori care intră pe site-ul tău și care ies imediat. Poți evita acest lucru printr-un conținut de calitate capabil să mențină treaz interesul acestora pe tot parcursul navigării. De exemplu, dacă vizitatorilor le-a plăcut un articol scris de tine, poate vor fi curioși să citească și altele, în schimb dacă nu i-ai impresionat din prima, e posibil să nu-ți acorde o a doua șansă.

#3 Îți construiești un brand

Conținutul de calitate este unealta cheie în procesul de construcție a unui brand, alături de valori, interacțiune și elemente vizuale. El te ajută să te remarci și să-ți construiești propria voce în online, de aceea n-ar trebui să-l neglijezi în strategia ta de comunicare sau poziționare.

#4  Crești rata de conversie

Conținutul de calitate te ajută să determini utilizatorii să întreprindă acțiuni dorite de tine pe site mult mai ușor. Dacă structurezi cum trebuie îndemnuri la call-to-action, invitații de înscriere la cursuri sau descărcări de materiale informative, vei putea să transformi vizitatorii pasivi într-o audiență implicată sau chiar în cumpărători (dacă deții un magazin online).

#5 Capeți credibilitate

Indiferent de nișa pe care activezi (modă, marketing, coaching), interestul pe care îl acorzi conținutului în toate formele sale (descrierea ta, articole de blog, texte de site) te ajută să ai un grad mai mare de credibilitate, astfel că utilizatorii îți vor oferi încredere și vor apela la sfaturile tale, nu ale competiției.

#6 Poziționare mai bună în motoarele de căutare

Conținutul bine structurat și folosirea cuvintelor cheie te ajută să obții o vizibilitate mai mare în motoarele de căutare, astfel că ai șanse mai mari să-ți extinzi audiența. Indiferent de specificul site-ului tău, conținutul de calitate ar trebui să facă parte din strategia ta de SEO.

#7 Te ajută să ai o prezență mai puternică în social media

Cu toții ne dorim să ne remarcăm în social media, să avem o interacțiune crescută cu utilizatorii și să le menținem mereu trează atenția. Cea mai bună modalitate de a obține asta este prin conținut – dacă ai articole bine structurate, atractive și informative, distribuirea lor pe social media îți poate aduce trafic suplimentar și poate genera un cumul de reacții – de la comentarii, la share-uri sau like-uri.

Marketing-ul online a evoluat foarte mult în ultimii ani, iar content marketing-ul prinde din ce în ce mai mult teren. Ține pasul cu ultimele tendințe, acordă atenția cuvenită redactării textelor de calitate și vei avea parte de toate beneficiile enumerate mai sus. Spor la scris!