factori indexare google

Ce ai nevoie pentru o mai buna indexare Google

De-a lungul timpului, procesul de SEO a trecut prin multe schimbări datorită actualizărilor constante realizate la nivelul algoritmilor de indexare Google

În prezent, motorul de căutare Google și-a propus să ofere cele mai relevante rezultate pentru utilizatorii acestuia, în funcție de căutările lor anterioare, de locul de unde caută dar și de interesele lor. 

Se spune că este din ce în ce mai greu ca site-ul tău să apară pe primele rezultate în Google, mai ales datorită apariției unui număr atât de mare de site-uri, în ultimii ani. Totuși, procesul eficient de indexare Google nu este imposibil, însă presupune o serie de factori de care site-ul tău are nevoie. Vom descrie în continuare care sunt aceștia.

Factori pentru indexare Google

Relevanță și calitate

Prin termenul „relevanță”, Google înțelege și analizează conținutul din perspectiva utilității acestuia pentru cei care îl citesc. Este nevoie de un text curat și aerisit, de utilizarea expresiilor cheie în conținut în context relevant și nu în mod abuziv, dar și de reacțiile utilizatorilor.

De exemplu, dacă mulți utilizatori care intră pe site-ul tău conform unei anumite expresii de căutare îl părăsesc după un timp scurt, Google va cataloga acest lucru drept lipsa de relevanță pentru acea expresie cheie, prin urmare va scădea poziția site-ului tău doar pentru expresia cheie respectivă.

Prin termenul „calitate”, Google vrea să se apropie cât mai mult de modul în care gândesc utilizatorii și modul în care aceștia apreciază un website. 

În acest context, factorii care contribuie la o mai bună indexare Google a site-ului tău sunt:

#1 Conținutul principal

Conținutul unui website este apreciat în funcție de scopul și utilitatea paginii pe care se află. De exemplu, Google apreciază site-urile care au conținut care nu se abate de la subiect, își păstrează un singur topic relevant pe fiecare pagină și au link-uri interne către alte pagini din site pe același subiect.

Conținutul principal constă în conținutul poziționat pe paginile principale ale unui website (home, categorii, servicii, despre noi etc).

Conținutul secundar constă în conținutul postat pe paginile pe care se ajunge după cel puțin trecerea printr-o pagină principală (subcategorii, tag-uri, proiecte / item-uri, produse etc).

#2 Încredere

Atât timp cât site-ul are în spate o echipă de specialiști în domeniul respectiv (de exemplu, ingineri constructori în spatele site-ului unei companii de construcții), Google apreciază acest lucru.

Factorii pe care îi ia în considerare sunt: experiență și autoritate, care generează încrederea utilizatorilor în site-ul respectiv. 

Factorii de încredere pot fi:

  • conținutul paginii ”Despre noi”
  • conținutul paginii „Echipa”
  • conținutul paginii „Portofoliu”
  • conținutul paginii „Testimoniale”
  • conținutul paginilor precum „Întrebări frecvente”, „Termeni și condiții”, „Blog”

De asemenea, Google ține cont și de numărul de recenzii primite pe pagina Google Plus, numărul de căutări pe hartă, opiniile utilizatorilor pe alte site-uri sau alți factori care pot să denote încrederea în brand-ul din spatele site-ului tău. Un factor important care înglobează toți acești indicatori este reputația.

Prin urmare, dacă un site are multe review-uri negative și comentarii care exprimă nemulțumirea, Google va ști acest lucru și va depuncta site-ul respectiv.

#3 Adaptabilitatea la dispozitivele mobile

Chiar dacă în urma „Mobilegeddon”-ului de anul trecut, multe site-uri au avut de suferit în urma schimbării de indexare Google care punea în prim plan site-urile adaptate pe mobil, acum acest lucru ne este confirmat și de utilizatori.

Din ce în ce mai mulți utilizatori navighează mai mult pe telefon sau tabletă pe internet decât pe un laptop sau computer, ceea ce înseamnă că site-urile care nu sunt responsive au numai de pierdut.

#4 Backlink-uri

Acestea sunt link-uri din partea altor site-uri către site-ul nostru. Însă, pentru a corespunde factorilor menționați mai sus, backlink-urile trebuie să fie din partea unor site-uri din domeniul nostru (sau dintr-un domeniu conex) și din partea unor site-uri care au autoritate (trafic mare, notorietate crescută, o bună poziționare Google).

Prin urmare, avem nevoie de backlink-uri de calitate, de încredere, amplasate în paginile principale ale site-urilor care îndeplinesc criteriile de mai sus.

Sperăm că te ajută informațiile din acest articol în obținerea unei bune optimizare a site-ului tău! În orice moment, pentru a avea parte de o mai bună indexare Google, contactează echipa Expert Online pentru optimizare site și audit SEO.

sursa foto: pixabay.com