Diferenta dintre motoare de cautare (search engines) vs directoare web (directories)

Motoarele de cautare si directoarele sunt doua servicii distincte disponibile pe web.

Motoarele de cautare au baze de date construite de roboti (robots), care viziteaza site-urile si adauga informatii despre siteuri in baza lor de date. Pe de alta parte, directoarele web sunt editate de catre oameni; baza lor de date se construieste de catre oameni care viziteaza siteul si daca il considera o resursa viabila il adauga in baza de date. De asemnea, multe directoare web, permit vizitatorilor sa isi transmita site-ul catre ele; in faza urmatoare, un operator uman analizeaza siteul si il accepta sau nu in director. Exemple de motoare de cautare: Google, Yahoo, Bing, etc. Aceste motoare de cautare contin roboti (programe) care au urmatorul rol:

  • sa gaseasca pagini web
  • sa scaneze continutul paginilor web
  • sa introduca ceea ce au gasit in baza de date a motorului de cautare

Majoritatea motoarelor de cautare isi actualizeaza baza de date frecvent. Cand un utilizator cauta pe motoarele de cautare pentru a gasi un site pentru un cuvant sau expresie cheie relevanta, de fapt utilizatorul cauta in baza de date a motorului de cautare. Un motor de cautare care isi actualizeaza informatiile frecvent ar trebui sa furnizeze cele mai bune rezultate in urma cautarii.

Cele mai cunoscute directoare internationale sunt Yahoo, Dmoz, etc Aceste directoare au angajati editori umani care analizeaza siteurile transmise catre ei pentru posibila integrare in director. De obicei directoarele includ doar pagina principala din site, in timp de motoarele de cautare pot include multe pagini dintr-un site. Procesul prin care se introduc siteurile manual in director este mult mai incet decat cel automatizat al robotilor. De aceea, exista mult mai multe siteuri indexate in motoarele de cautare decat in directoare. Directoare au insa un avantaj: informatiile sunt organizate pe categorii.
Directoarele, spre deosebire de motoarele de cautare, utilizeaza o structura ierarhica pentru a-si organiza baza de date. Aceasta permite existenta unor directoare specializate pe subiecte sau pe locatie geografica.

Ce e mai bun pentru un utilizator …motorul de cautare sau directorul web? Depinde de ceea ce cauta. Daca, cauta informatii rapid, un motor de cautare este mai potrivit. Daca cauta informatii specifice pentru un anumit domeniu, sintetizate pe categorii, directoarele web sunt mai potrivite.

ex. Un director web dedicat pentru o locatie geografica specifica este o unealta excelenta pentru a gasi produse sau servicii din localitatea dvs

Sursa: CIF NET