modifica articole vechi blog

Cum crești traficul pe blog folosind articolele vechi

Dacă ai un blog și vrei să crești rapid traficul organic poți aplica o tactică pe care mulți aleg să o ignore: optimizarea articolelor vechi.

Folosirea articolelor vechi pentru a genera trafic nou pe site este o soluție extrem de utilă, cu rezultate imediate. Cu toate acestea, cei mai mulți autori se concentrează doar pe publicarea de conținut nou.

Însă, îți recomand să privești conținutul blogului tău precum un ghețar. Ceea ce vezi deasupra apei reprezintă articolele care îți generează trafic în prezent.

Acesta este conținutul pe care îl poți monetiza. Ceea ce se află sub apă reprezintă conținutul vechi. Sunt articolele care au adus trafic dar care au fost între timp uitate.

În forma actuală aceste articole pot face mai mult rău decât bine. Și asta se poate întâmpla atunci când numărul articolelor vechi, care nu aduc trafic nou pe site, este considerabil mai mare decât cel al articolelor care primesc vizite. În acel caz blogul tău poate pierde poziții importante din indexarea organică.

optimizare seo

Informații despre aceste date pot fi accesate în Google Analytics. Rapoartele de acolo o să-ți arate cu adevărat ce se întâmplă cu traficul blogului tău.

Așadar, hai să vedem cum poți folosi articolele vechi pentru a genera trafic nou pe site.

Cum gestionezi articolele vechi din blogul tău

Primul pas pe care trebuie să îl faci este să identifici articolele vechi care au avut un număr important de accesări. Pe acestea le vei optimiza în continuare.

Articolele vechi care nu au fost niciodată accesate pot fi șterse. Știu, ștergerea conținutului de pe site nu este recomandată. Dar, în acest caz o poți face fără niciun fel de probleme. Nu uita să adaugi redirectări pentru articolele pe care le înlături. Altfel, vor apărea erori de indexare în rapoartele din Search Console.

Pentru articolele vechi fără vizite importante poți urma și o altă rețetă. Le poți arhiva sau le poți include într-o listă de articole accesibilă dintr-o secțiune separată din site. Astfel, vei transmite un mesaj clar motoarelor de căutare și algoritmilor de indexare: acele articole nu mai fac parte din planul tău și pot fi ignorate.

Hai să vedem acum cum poți fructifica articolele vechi care obișnuiau să fie o sursă importantă de trafic.

Optimizarea articolelor vechi pentru a genera trafic nou pe blog

Articolele vechi pot fi modificate fără probleme atâta timp cât nu schimbi URL-ul inițial. Pe scurt, poți modifica ce îți dorești însă nu și link-ul. Acesta este un identificator unic. Dacă îl schimbi motoarele de căutare vor păstra atât link-ul vechi cât și cel nou. Desigur, pentru URL-ul inițial va fi generată o eroare 404.

Restul elementelor se pot optimiza după cum urmează:

Titlul articolului

Asupra titlului îți recomand să faci modificări puține, doar atunci când este cazul.

De exemplu, un titlu precum Cum schimbi imaginea de fundal pentru Android Lollipop nu mai este de actualitate deoarece versiunea sistemului de operare pentru care a fost scris nu mai este folosită de nimeni.

Așadar, chiar dacă articolul este bine scris și conține informații încă relevante, el nu va mai fi accesat din cauza titlului său. Pentru astfel de articole poți adăuga în titlul inițial o scurtă completare.

În cazul nostru putem obține: Cum schimbi imaginea de fundal pentru Android Lollipop și Pie.

Headline-urile și subheadline-urile din articol

Așa cum ai făcut în cazul titlului, poți reactualiza și subtitlurile din articolele tale vechi. Înainte de această etapă ar fi bine să faci și un keyword research. Este important să folosești cuvinte cheie în headline-uri și subheadline-uri.

Acolo unde este cazul poți veni cu completări. Este indicat să adaugi noi subtitluri pentru a aduce informații care nu se regăseau în articolul inițial.

Cuprinsul articolului

După cum am spus și mai sus, atunci când optimizezi articolele vechi trebuie să aduci ceva nou. Și pentru că vorbim despre un blog, noutatea constă în informația oferită.

Așadar, extinde articolul inițial și adaugă nou conținut. Înainte de toate, menționează faptul că articolul a fost revizuit pentru a te asigura de corectitudinea și acuratețea informațiilor prezentate.

Acest element se regăsește sub forma unui disclaimer de forma:  articol în curs de actualizare, sau articolul, publicat în februarie 2015, a fost actualizat pentru acuratețea informațiilor furnizate.

Link-urile

Toate link-urile din articolele vechi trebuie verificate. Este important să te asiguri că fiecare link duce către o pagină destinație existentă. Evită link-urile stricate și înlocuiește-le pe cele care nu mai sunt relevante.

Scopul este de a asigura o experiență online fluidă, așa cum utilizatorul se așteaptă să găsească pe blogul tău.

Concluzii

Urmează recomandările de mai sus și optimizează toate articolele vechi din blogul tău. O să vezi cum ele vor aduce nou trafic pe site și vor revitaliza conținutul publicat.

Urmărește rezultatele în Google Analytics și asigură-te că nu există erori la indexarea sitemap-ului folosind Search Console.

Dacă ai nevoie de ajutor, echipa Expert Online te poate ajuta să optimizezi corect website-ul tău.

Ne poți povesti mai multe despre proiectul tău online folosind pagina noastră de contact.

Și nu uita să ne împărtășești din propria ta experiență povestindu-ne mai multe în secțiunea de comentarii de mai jos.