Mediul digital actual este foarte competitiv. Fie că vorbim despre produse sau servicii, oamenii au la dispoziție numeroase variante din care pot selecta. Ce îi determină pe aceștia să te aleagă pe tine ori să opteze pentru ofertele concurenților tăi?
Cartea ta de vizită, adică site-ul, dar mai ales, credibilitatea website-ului. Este simplu de intuit de ce a fi credibil este un factor decisiv. Atunci când un potențial client nu îți cunoaște firma și îți accesează site-ul pentru prima dată, misiunea ta este să îi câștigi încrederea și să-i demonstrezi că tu ești alegerea potrivită pentru a-i satisface nevoile.
Și aici intervenim noi, întrucât am alcătuit o listă cu cele mai importante informații pe care te sfătuim să le incluzi pe website-ul tău. Hai să le descoperi în continuare!
Prin ce se traduce credibilitatea website-ului?
După cum am menționat și la început, site-ul este cartea ta de vizită. În consecință, toate elementele care au legătură cu acesta sunt în egală măsură importante. De la aspectul vizual, la conținutul adecvat, la factorii Search Engine Optimization, fiecare detaliu influențează modul în care utilizatorii te percep și, implicit, îți percep afacerea.
În ceea ce privește conținutul informațional, acesta trebuie să reflecte activitatea pe care ai desfășurat-o, precum și abilitățile tale de a îndeplini cerințele potențialilor clienți. Din aceste motive, este esențial să adaugi pe website-ul tău următoarele informații:
#1. Date numerice
Cifrele atrag întotdeauna. Iar în situația în care dorești să câștigi încrederea vizitatorilor tăi, cu atât mai mult. Spre exemplu, în cazul în care oferi servicii, datele numerice pot face referire la detalii precum:
- numărul de ani de când lucrezi în domeniul respectiv;
- numărul de colaborări avute / de clienți mulțumiți;
- numărul de imobile construite (pentru domeniul construcțiilor);
- totalul bugetelor administrate sau al campaniilor gestionate (pentru agențiile de marketing online);
- numărul de website-uri sau de magazine online realizate (pentru deținătorii de afaceri în domeniul web design-ului);
- numărul de evenimente organizate (în cazul afacerilor de profil) și multe altele în funcție de specificul firmei tale.
#2. Testimoniale
Părerile oamenilor influențează deciziile altor persoane. Astfel că este important să incluzi pe site câteva mărturii pozitive ale colaboratorilor tăi și motivul pentru care te recomandă.
O asemenea secțiune se regăsește de regulă pe pagina principală și este sub formă de slider al cărui text este scurt și la obiect, însoțit de poza persoanei, nume și funcție.
#3. Portofoliu
Este o pagină importantă atât pentru afacerile care oferă produse, cât și pentru cei care oferă servicii. În cazul produselor, poți lista clienții majori cu care ai colaborat, iar pentru servicii, poți fie să adaugi logo-urile clienților tăi, fie să adaugi proiectele realizate.
De exemplu, pentru serviciile de web design, este indicat să apară site-urile pe care le-ai realizat. În acest mod, utilizatorii tăi pot vizualiza abilitățile tale și își pot forma o impresie în cunoștință de cauză.
#4. Video relevant
Filmulețe scurte, de maxim 2 minute, în care prezinți ceea ce faci sau modul în care ai ajutat un client să-și atingă obiectivele sunt de efect. Informația vizuală este întotdeauna o bună modalitate de a capta atenția unei persoane și de a o convinge să colaboreze cu tine.
Atenție însă la grafica video-ului. Dacă intenționezi să ai un astfel de filmuleț pe site, apelează la profesioniști în domeniu. În caz contrar, mai mult ca sigur nu vei obține rezultatul așteptat și vei crea o impresie eronată utilizatorilor tăi.
#5. Acreditări / Certificate
În funcție de sfera activității tale, este indicat să atașezi acreditările din domeniu, certificatele obținute sau chiar premiile pe care le-ai câștigat. Sunt rezultatele muncii tale și merite împărtășite cu vizitatorii tăi. Astfel, ei vor fi mai ușor convinși că îți desfășori munca cu profesionalism și că urmează să apeleze la un expert în domeniu.
La final, nu ne rămâne decât să-ți reamintim că fiecare detaliu face diferența în ceea ce privește credibilitatea website-ului tău. Așa că începe prin a-ți analiza site-ul și a completa informațiile care lipsesc.
Pe data viitoare!