Call to action

Ce este un call to action și cum îl poți include pe site-ul tău?

„Descarcă ebook-ul”/ “Contactează-ne”/ “Abonează-te la newsletter”/ “Adaugă în coș” și multe altele. Îți sună familiar, nu-i așa? Cu siguranță ai întrepins și tu cel puțin o dată una dintre aceste acțiuni. Și mai mult decât atât, fără îndoială ai întâlnit astfel de texte pe majoritatea site-urilor pe care le-ai accesat.

Te-ai întrebat vreodată ce sunt aceste îndemnuri și care este rolul lor? Dacă răspunsul este „da”, atunci articolul de mai jos este pentru tine. Hai să aflăm împreună ce sunt butoanele de call to action și cum le poți adăuga și tu pe website-ul tău.

Ce sunt call to action-urile?

CTA-urile sau call to action-urile, așa cum sunt ele denumite în domeniul marketing-ului online, reprezintă o serie de butoane pentru diverse îndemnuri utilizate pe website-uri. Scopul lor este acela de a-i convinge pe utilizatori să întreprindă o acțiune dorită de tine astfel încât tu să-ți sporești ratele de conversie pe site.

Important de menționat aici este faptul că unele acțiuni de call to action au un efect pe termen lung, ceea ce înseamnă că ele nu vor genera vânzări imediate ale serviciilor sau produselor tale. Având în vedere că butoanele de CTA sunt un element cheie al strategiei tale de conținut, ele contribuie la îndeplinirea obiectivelor pe care ți le stabilești.

Call to action website servicii

Totodată, indiferent de tipul site-ului pe care îl deții, este esențial să incluzi diverse CTA-uri, întrucât ele ghidează utilizatorii pe site. Prin urmare, în lipsa unor asemenea butoane, persoanele care îți accesează site-ul ar putea fi confuze în privința așteptărilor pe care le ai de la ei și nu ar ști exact ce să facă cu informația în cauză. De aceea, adăugarea CTA-urilor este definitorie, deoarece contribuie la experiența utilizatorilor pe site. În caz contrar, există un risc ridicat ca aceștia să intre pe website, să scaneze conținutul și să părăsească site-ul fără a întreprinde vreo acțiune.

Cum pot include call to action-urile pe site-ul meu?

Primul pas înainte de adăugarea CTA-urilor pe site este să ai în vedere tipul de site pe care îl deții, precum și aspectele pe care le oferi: produse sau servicii. În egală măsură, este necesar să stabilești obiectivele pe care dorești să le atingi și să le iei în considerare.

Prin urmare, dacă deții un magazin online, vrei ca oamenii să achiziționeze produsele tale, astfel că indicat este să folosești butoane precum „Adaugă în coș”, „Comandă acum” sau „Descarcă aplicația” în cazul în care ai dezvoltat una pentru site-ul tău. Oricare ar fi CTA-urile pe care le incluzi pe site, te sfătuim să nu-ți bombardezi utilizatorii cu acestea și să le atașezi doar pe acele pagini unde sunt relevante.

Call to action site

În cazul în care ai un site ce oferă servicii și îți dorești ca potențialii clienți să ia legătura cu tine, poți opta pentru următoarele tipuri de butoane: “Sună acum”, “Cere o ofertă personalizată”, “Lasă-ne un mesaj”, “Spune-ne de ce ai nevoie”. Fiecare dintre acestea îi încurajează pe utilizatori să ia legătura în mod direct cu tine astfel încât tu să le poți afla nevoile și să te pliezi standardelor lor.

Dacă în schimb te afli în situația în care scopul tău este să-ți creezi o bază de date generoasă, atunci ai posibilitatea de a folosi CTA-uri precum „Descarcă/Comandă ebook-ul”, „Înscrie-te acum”, „Participă la workshop” ori „Abonează-te la newsletter”. În consecință, utilizatorii își furnizează datele lor de contact, iar tu ulterior poți folosi acele informații în campaniile de e-mail marketing. Te asigurăm că astfel de acțiuni generează rezultate favorabile pe termen lung.

Acum că ai parcurs tot articolul, te invităm să ne contactezi și să ne spui care sunt sunt aspectele de care ai nevoie pentru ca website-ul tău să fie așa cum îți dorești! Echipa noastră este pregătită să îți ofere cele mai bune sfaturi și soluții pentru afacerea ta!