cautare intelegere semantica

Despre căutarea și înțelegerea semantică în strategia SEO

Dacă îți place să vezi cum website-ul tău crește în rezultatele Google pe cât mai multe cuvinte cheie, atunci, cel mai probabil ai auzit deja despre termeni precum „înțelegere semantică”, „căutare semantică” ori „indexare semantică”.

Ce înseamnă toate acestea și cum este/va fi influențată strategia ta SEO?

Discuția este una destul de complexă. Stai liniștit, în articolul de astăzi aruncăm doar o scurtă privire asupra subiectului, asta pentru a avea o perspectivă pentru viitoare abordări.

După cum ți-am spus, discuția e complexă. De aceea e important să luăm totul pas cu pas.

Așadar, hai să vedem ce pregătește Google pentru perioada următoare. Sau, mai bine zis, să vedem la ce lucrează deja Google intens.

Căutări și indexări semantice în SEO

Putem fi de acord că algoritmii de indexare s-au tot specializat. Și au devenit din ce în ce mai inteligenți în înțelegerea conținutului publicat în mediul online.

Încă de la începuturile SEO auzeam des faptul că „cantitatea nu contează, calitatea e cea mai importantă”. Ei bine, în sfârșit Google începe să respecte acest principiu.

Chiar dacă Siri a făcut primii pași în înțelegerea semantică a căutărilor organice, Google face tot posibilul pentru a dezvolta și perfecționa conceptul.

Pe scurt, algoritmul de indexare Google este din ce în ce mai uman.

intelegerea semantica Google

El are acum un Knowledge Graph care se dezvoltă pe zi ce trece. În acest Knowledge Graph se află toate informațiile care ajută motorul de căutare să interacționeze cu utilizatorii săi.

Și aici intervine înțelegerea semantică.

Google poate înțelege căutările făcute de utilizatori într-un mod complex. El este acum capabil să facă corelații între termeni, să înțeleagă sinonimia și chiar să distingă între omonime și paronime. Mai mult, distinge în funcție de context.

Aceasta este înțelegerea semantică. Adică, o înțelegere care se apropie foarte mult de modul în care doi oameni interacționează în mod direct. Sigur, algoritmul e încă la început, dar cu certitudine acesta este modul în care conținutul online va fi interpretat și mai apoi furnizat către utilizatori.

Căutările utilizatorilor în Google Search

O înțelegere semantică a conținutului înseamnă, desigur, că există și o căutare semantică. Ceea ce poate fi ușor observat.

Doar gândește-te la cum cauți tu informații în Google Search.

De cele mai multe ori, folosești exprimări scurte, pe cuvintele cheie de interes. Cu siguranță nu oferi multe explicații care să ajute motorul de căutare să își dea seama cu exactitate ce vrei tu să afli.

Și atunci, motorul de căutare face conexiuni. Conexiuni între căutările tale uzuale, între preferințele tale și istoricul tău. Din aceste informații algoritmul de indexare te cunoaște mai bine și îți înțelege atât intențiile cât și așteptările.

semantic search

Și în funcție de toate acestea, tu ajungi să primești rezultate în Google Search gândite special pentru tine. Iar asta înseamnă înțelegerea semantică atât a căutărilor / interogărilor, cât și a conținutului publicat în mediul online.

Legătura semanticii cu strategia SEO

Să zicem că avem o înțelegere a conceptului de semantic search. Cum modifică această nouă abordare Google strategia ta SEO?

E simplu. Conținutul pe care îl vei publica trebuie să îi permită algoritmului de indexare să facă rapid toate conexiunile necesare. Adică, să te folosești de un Knowledge Graph propriu. Pe scurt, să ai conexiuni bine stabilite între entități prezente în site-ul tău. Și să transmiți aceste conexiuni către algoritmii de indexare.

Cum faci toate acestea?

Pentru moment, valorifici Google Schema la maximum.

Apoi, nu mai gândești conținutul punctual, ci global. Găsești mereu noi modalități prin care îl interconectezi. Creezi, dacă vrei, un dicționar de termeni pentru fiecare website pe care îl administrezi.

Știu, nu sună neapărat simplu, însă nu este nici foarte complicat. După cum ți-am amintit mai sus, este acum momentul să urmăm principiul „calitate înainte de cantitate”.

Eu zic că informațiile de până acum sunt suficiente și sper că ai înțeles mai bine ce-i cu acest semantic search și cum va afecta el, într-un viitor nu atât de îndepărtat, toată strategia ta SEO.

Ne revedem pe blog. Dacă ai nevoie de ajutor sau de servicii de web design ne găsești rapid prin intermediul datelor din pagina de contact.