Blogul, o afacere care aduce profit chiar si pe timp de criza

Într-o perioadă când mulţi oameni de afaceri se luptă să-şi limiteze pierderile, există domenii în care profiturile sunt în creştere şi mult peste aşteptări.

Printre ele se numără şi blogurile, deja o mică industrie pe internet, care aduc venituri frumoase pentru cei pasionaţi de scris.

Cel mai recent studiu răstoarnă şi un mit despre jurnaliştii online. Majoritatea nu sunt adolescenţi, ci adulţi cu studii superioare.

Aţi auzit de Bobby Voicu? Dacă nu folositţ internetul în mod regulat aveţi o scuză. Mai în glumă, mai în serios, câteva zeci de mii de români îl citesc în fiecare lună pe acest blogger de acum veteran. După cinci ani de scris a ajuns între primii şi trăieste bine de pe urma opiniilor sale.

„Câstig mai bine decât peste 95% dintre români. A fost punctul de plecare şi acum am o afacere”, spune Bobby.

Bobby câştigă de pe urma companiilor despre care scrie, şi nu e doar publicitate. Interacţiunea cu cititorii face diferenţa în blogosferă.

La fel se întâmplă şi la bookblog. Pasiunea pentru scris a unui grup de tineri a adunat o comunitate de zeci de mii de cititori. Următorul pas a însemnat trecerea la o afacere cu sediu, angajaţi şi profit.

” Scriem despre cărţi, dar dacă nu ne plac nu le lăudăm. Suntem foarte subiectivi. Câştigaţi la ordinul miilor de euro pe lună”, a declarat Raluca Alexe, blogger.

Conform unui studiu, cei mai mulţi bloggeri au peste 18 ani, studii superioare şi trăiesc cel mai probabil în Bucureşti. Unul din zece a încasat cel puţin 1.000 de euro anul trecut, iar unul din 30 trăieşte din asta.

Faţă de o piaţă inexistentă acum câţiva ani, 2009 bate un nou record cu 300.000 de euro în bugete de publicitate. Şi cum deschiderea unui blog este gratuită, în România există peste 9.000 din care 2.000 foarte active.

Sursa: STIRILE PRO TV