audit SEO

De ce ai nevoie de un audit SEO pentru site-ul tău?

Optimizarea site-ului tău este esențială atunci când vrei să ai succes în mediul online și să obții o poziție bună în motoarele de căutare. Încă de la crearea site-ului, acesta trebuie să îndeplinească toate regulile impuse de către Google. De aceea, este important să știi care sunt elementele cele mai importante la care trebuie să lucrezi.

Auditul SEO este primul pas înspre detectarea soluțiilor pentru site-ul tău. Această acțiune trebuie să aibă loc atunci când pornești o afacere în online, dar și de-a lungul timpului, în mod regulat.

Iată de ce este important să faci un audit SEO în mod regulat:

  • Motoarele de căutare își actualizează algoritmii periodic
  • Instrucțiunile motorului de căutare Google se modifică regulat
  • Regulile de SEO se modifică în funcție de evoluția tehnologiei și de cererile publicului online
  • Conținutul nou este important pentru utilizatorii online
  • Erorile de pe site pot cauza scăderea traficului și a rank-ului. Este important să le detectezi la timp
  • Link-urile din interiorul site-ului trebuie să fie optimizate și curate

Ce trebuie să faci în timpul unui audit SEO?

Un audit SEO este o activitate complexă care trebuie să fie realizată cu atenție. Acesta are un impact major asupra calității site-ului tău și a succesului lui pe termen lung.

De cele mai multe ori, un audit SEO este realizat cu succes atunci când este externalizat în cadrul unor firme specializate. Specialiștii SEO dețin experiență relevantă în domeniu și sunt la curent cu noile cerințe ale motoarelor de căutare. O companie specializată te poate ajuta cu audit SEO atât la nivel de conținut, cât și cu verificare programare și indexare site.

Cu toate acestea, dacă vrei să realizezi un audit SEO în mod independent, trebuie să știi că următoarele acțiuni sunt importante:

  • Folosirea unor crawlere capabile să detecteze erori și să adune datele necesare pentru o analiză complexă
  • Revizuirea datelor meta, precum titluri, tag-uri, descrieri
  • Revizuirea URL-urilor pentru descoperirea duplicatelor și stabilirea densității lor
  • Revizuirea link-urilor interne și a structurii interne de link-uri
  • Căutarea link-urilor de redirecționare pe pagini de eroare 404, 301 și 302
  • Detectarea erorilor de server
  • Detectarea numărului de pagini de pe site și determinarea utilității lor
  • Analiza vitezei paginilor
  • Verificarea îndeplinirii standardelor W3C
  • Căutarea erorilor în Google Webmaster Tools
  • Revizuirea conținutului fiecărei pagini
  • Optimizarea conținutului
  • Detectarea cuvintelor cheie relevante și densitatea lor
  • Găsirea backlink-urilor și a link-urilor din istoric

Auditul SEO diferă în funcție de tipul de afacere pe care îl deții. Spre exemplu, un magazin online va necesita un alt tip de audit în comparație cu un site de prezentare sau un blog. De aceea, este crucial să detectezi nevoile business-ului tău în faza inițială și să soliciți servicii de SEO de la profesioniști dacă această activitate devine complexă.

În cazul în care decizi să tratezi auditul SEO cu superficialitate, consecințele se vor resimți imediat. Efectele sunt, de regulă:

  • Scăderea sănătății site-ului
  • Scăderea traficului
  • Scăderea vânzărilor
  • Diminuarea calității link-urilor
  • Penalizarea de către Google
  • Scăderea rank-ului în motorul de căutare Google și alte motoare

În funcție de dimensiunea afacerii tale, poți apela la o echipă externă de profesioniști pentru realizarea auditului SEO, respectiv pentru optimizarea site-ului, sau îți poți crea o echipa internă. Costurile externalizării sunt mai mici în cazul colaborării cu o agenție SEO, iar avantajele sunt vizibile într-un timp redus.

Realizează auditul SEO al site-ului tău în timp util pentru a avea cele mai bune rezultate și a exploata la maxim potențialul afacerii în mediul online. Pentru a beneficia de un audit SEO de specialitate, contactează cu încredere echipa Expert Online.

sursa foto: pexels.com