administrare site

Ce presupune procesul de administrare site

Când vine vorba de administrare site, orice proprietar al unui website trebuie să țină cont de faptul că este unul din cele mai importante aspecte ale muncii sale. Acest proces nu trebuie să se rezume doar la actualizarea paginilor cu conținut și actualizările din punct de vedere tehnic, ci la mai multe activități care, împreună, contribuie la succesul site-ului respectiv pe internet.

De aceea, în articolul de astăzi vom detalia cele mai importante aspecte care țin de administrare site și de care trebuie să țină cont, săptămânal, orice proprietar de site. Aceste aspecte sunt cu atât mai importante, cu cât site-ul respectiv aparține unei afaceri. În acest caz, site-ul reprezintă imaginea afacerii în mediul online și este necesar să fie bine pus la punct.

Iată în ce constă munca unui webmaster.

Procesul de administrare site presupune:

#1 Optimizarea pentru motoarele de căutare

Acesta este procesul care stă la baza succesului unui site în mediul online, indiferent cât de complex sau simplu ar fi acesta.

Există posibilitatea ca, în cazul unui site complex, cu multe pagini, să lucrezi cu un specialist sau cu o agenție SEO care să aibă în vedere toate activitățile care țin de optimizare. Însă, chiar dacă se ocupă altcineva, este bine să cunoști tot ce presupune acest proces, ca să te asiguri că lucrurile sunt făcute cum trebuie.

Optimizarea SEO este un proces complex, de lungă durată, cu efect pe termen lung, care presupune mai multe activități la început, după finalizarea site-ului de către agentia de web design, și un set de activități efectuate lunar.

Acestea sunt:

  • Includerea cuvintelor / expresiilor cheie în componentele site-ului
  • crearea legăturilor cu Google Analytics, Google Plus Business și Google Webmaster tools
  • Identificarea paginilor de eroare / erorilor din cod / link-urilor moarte
  • Menținerea vitezei de încărcare scăzute
  • Verificarea fișierelor robots.txt și sitemap.xml
  • Identificarea constantă a paginilor existente vs paginile indexate în Google
  • Dezvoltarea rețelei de link-uri interne
  • Asigurarea bunei funcționări a site-ului pe dispozitivele mobile
  • Verificarea constantă a identificatorilor în Google Analytics (bounce rate, trafic organic, pagini vizitate, număr de pagini / sesiune etc)
  • Identificare backlinks și a calității acestora
  • Găsirea de noi oportunități de obținere de backlinks de calitate

#2 Gestionarea conturilor de utilizator

Un website care presupune accesul din partea mai multor utilizatori trebuie verificat cu mare atenție din punct de vedere al securității, dar și din punct de vedere al activității pe site a fiecărui utilizator înregistrat.

Spre exemplu, dacă aceștia creează conținut care trebuie aprobat, dacă ei adaugă produse în coș pe care le abandonează, dacă ei solicită schimbarea de informații legate de profilul lor etc.

#3 Menținerea securității site-ului

Securitatea e cel mai important element al administrării unui site. Un website care are probleme de securitate e vulnerabil în fața hacker-ilor și în fața atacurilor de pe internet, atât de frecvente în ziua de astăzi.

Securitatea este strâns legată și de mesajele spam primite, care trebuie gestionate corespunzător; în caz contrar, există riscul pătrunderii utilizatorilor nedoriți pe site, care pot face rău acestuia.

#4 Menținerea funcționării serverelor

Serverele oferă spațiul necesar funcționării site-ului tău. Dacă acestea nu funcționează corect, site-ul va fi afectat. De aceea, chiar dacă menții o legătură cu firma de hosting, trebuie să te asiguri că serverele funcționează pe tehnologii de ultimă oră, mereu actualizate și că există back-up-uri făcute constant la fișierele site-ului tău.

#5 Realizarea actualizărilor tehnice

Dacă site-ul tău este pe platformă WordPress, actualizările se pot face foarte ușor din panoul de administrare site.

Dacă site-ul tău este realizat la comandă de o agenție de web design, trebuie să ții legătură constantă cu agenția pentru a se asigura că tehnologia de dezvoltare a site-ului tău este actualizată la zi. De obicei, actualizările vin lunar; însă, dacă site-ul este mai complex și este bazat pe mai multe extensii, este posibil să fie nevoie de actualizări săptămânale.

#6 Gestionarea conținutului

Dacă ai conținut bogat pe site, ai nevoie de un sistem de gestionare a conținutului. Este nevoie să te asiguri mereu că, pe fiecare pagină, sunt informații actuale, reale și de interes pentru vizitatorii tăi.

Poți și recicla conținutul vechi, pentru a optimiza experiența vizitatorilor și a câștiga constant o poziție bună în motoarele de căutare, respectiv noi vizitatori.

#7 Promovarea online

Odată ce te-ai asigurat că ai site-ul bine pus la punct, este timpul să aduci trafic pe el!

Poți alege să lucrezi cu o agenție de marketing online sau poți alege să te ocupi singur de:

  • scrierea și publicarea de articole pe blog
  • administrarea paginii de Facebook
  • realizarea campaniilor de Google AdWords
  • gestionarea campaniilor de email marketing
  • publicarea de articole pe alte site-uri sau bloguri partenere
  • creșterea vizibilității brand-ului în rândul publicului țintă

După cum poți vedea, este un proces complex, care implică munca mai multor persoane, nu doar a ta și a echipei tale.

#8 Gestionarea solicitărilor

Odată ce ai obținut trafic pe site, este nevoie să monitorizezi reacțiile. Poți răspunde la comentarii, la întrebări, la email-uri și la cererile de ofertă venite.

Este important să fii acolo, activ și să răspunzi repede, deoarece altfel poți pierde potențiali clienți.

Sperăm că toate aceste sfaturi de administrare site să te ajute să îți faci munca mai bine!

sursa foto