termeni marketing online

Termeni de marketing online – Definiții și explicații

Fie că ai un site aflat în dezvoltare sau unul deja funcțional, vei întâlni în procesul de promovare a acestuia, diferiți termeni specifici de marketing online. Pentru a te ajuta de resursele instrumentelor online este necesar să știi la ce se referă termenii pe care urmează să îi întâlnești în cadrul acestui proces.

În același timp vei afla și cum te poate ajuta utilizarea acestor tool-uri în cadrul site-ului tău. Înainte de a vedea expresii de marketing online pe care este bine să le cunoști, poți trece în revistă informațiile din articolul despre dictionarul informatic – termeni de stiut.

Termeni de marketing online pe care este esențial să-i cunoști

Analytics

#1 Analytics

Acest termen se referă la analiza efectuată în cadrul site-ului. Îl vei întâlni în cadrul diferitelor instrumente care te vor ajuta să măsori succesul website-ului tău din perspectiva vizitatorilor unici, a cuvintelor cheie după care acesta a fost găsit la căutare, a timpului petrecut de utilizator pe website-ul tău și nu numai.

Cele mai răspândite platforme sunt Google Analytics, Facebook Analytics, Pinterest Analytics sau Twitter Analytics. Cele care includ în denumire numele rețelelor de socializare sunt instrumente din care poți obține statistici de social media făcute pe baza comportamentului vizitatorilor din cadrul site-ului tău.

Datorită acestora poți obține informații prețioase legate de trafic și utilizatori, astfel vezi exact ce poți îmbunătăți în cadrul web site-ului tău pentru a-ți atinge obiectivele propuse.

rata conversie

#2 Call to action (CTA)

Reprezintă mesajul ce încurajează vizitatorul să treacă la acțiune. În funcție de scopul propus, aceste îndemnuri scrise pe site pot face utilizatorul să răspundă mai ușor apelului tău la acțiune. Acesta poate fi unul de vânzare, de abonare la newsletter sau orice acțiune de promovare urmărești în momentul respectiv. Exemple de CTA: ”Abonează-te acum”, ”Cumpără acum”, ”Vezi detalii”.

#3 Cost per action (CPA)

Este o metodă de promovare online prin care permite unui comerciant să plătească pentru o acțiune specifică a unui potențial cumpărător. Aceasta este asociată cu marketingul afiliat.

#4 Marketing afiliat

Pe scurt, acest tip de marketing este bazat pe un model de plată pe performanță și CPA. Practic un site afiliat îți poate aduce cumpărători. În marketingul afiliat, comerciantul (advertiser) plătește afiliații (publisher-ii) pentru fiecare acțiune efectuată pe site.

Tot ce trebuie să faci este să-ți creezi cont de afiliat pe site-urile dedicate și ulterior să începi reclama.

rata conversie grafic

#5 Conversion Rate Optimization (CRO)

Acest indicator se referă la rata de conversie pe care site-ul tău o generează. Site-ul tău ce rată de conversie generează? Să luăm un exemplu: un magazin online are o rată de conversie de 1 % la 5.000 de vizitatori. Asta înseamnă că doar 50 de vizitatori au și făcut o achiziție online de pe site-ul respectiv.

De aici se pot trage concluzii ce țin de comportamentul utilizatorului și poate fi un punct de plecare în găsirea de soluții care să crească rata de conversie a unui website. Întrebări precum: care este cauza pentru care utilizatorul a părăsit site-ul, când a făcut acest lucru și de pe ce pagină, te pot ajuta în studierea vizitatorului pentru a vedea unde sunt necesare îmbunătățiri.

Un website nu generează vânzări dacă nu este accesat de un număr consistent de vizitatori. De aceea, promovarea este cheia care deschide drumul site-ului tău către popularitate; ulterior totul va veni de la sine.

social media

Instrumente, platforme, măsuratori și indicatori – toate acestea îți sunt la îndemână. Noi te putem ajuta în identificarea lipsurilor și în găsirea soluțiilor optime pentru a crește traficul și rata de conversie din cardul website-ului tău. Contactează-ne pentru orice informație de care ai nevoie!