Ce indicatori masuram in campaniile de Email Marketing

Deții un business online și vrei să rămâi conectat cu partenerii, clienții sau potențialii clienți? Comunicarea cu clienții, informarea constantă și regulată cu privire la noile servicii sau produse dar și simpla reamintire a faptului că ți-au vizitat site-ul sunt elemente cruciale în menținerea unui business pe linia de plutire în mediul online.

Pentru a face acest lucru și mult mai mult decât atât, trebuie să știi cum funcționează o campanie de email marketing și de ce este important să inițiezi una.

De ce trebuie să începi o campanie de email marketing?

Dacă deții un magazin online, un blog sau un site de orice altă natură, cu siguranță că deja ai un buton de abonare pentru vizitatori. Astfel, îți creezi o listă de abonați cărora le vei transmite cele mai importante informații despre afacerea ta, precum și noutăți, reduceri, invitații la evenimente sau simple date despre domeniul tău de activitate.

Email marketing este cea mai bună unealtă pentru menținerea contactului cu vizitatorii și potențialii clienți.

Pentru a crea o astfel de campanie în mod eficient, intervine nevoia segmentării bazei de date de abonați în mai multe categorii, în funcție de interese, achiziții, zone geografice, preferințe și multe altele.

Iată care sunt avantajele pe care ți le poate aduce o campanie de email marketing:

  • Contactul regulat cu clienții
  • Informarea
  • Îmbunătățirea traficului pe site
  • Creșterea vânzărilor
  • Abilitatea de a testa interesul sau dezinteresul față de anumite produse sau servicii
  • Creșterea numărului de fani pe rețelele de socializare
  • Abilitatea de a comunica informații 24/7

Acestea sunt doar câteva dintre motivele pentru care trebuie să îți concentrezi atenția pe inițierea unei campanii de email marketing.

Cum măsori rezultatele unei campanii de email marketing?

Atunci când evaluezi succesul unei afaceri online, rezultatele campaniilor de marketing online joacă un rol foarte important în stabilirea nivelului de interes al publicului tău țintă, precum și în determinarea nevoii de a menține contactul cu acesta.

Pentru a afla rezultatele unei campanii de email marketing, trebuie să iei în considerare metrici precum:

  • Rata de deschidere a email-urilor – atunci când ai în față cifre exacte care arată cât de des deschid utilizatorii email-urile trimise de tine, îți poți da seama dacă strategia ta funcționează sau trebuie îmbunătățită
  • Traficul – uneltele pe care le utilizezi pentru a analiza traficul site-ului tău îți vor arăta cu exactitate dacă traficul tău provine din email marketing sau din alte surse. Astfel, vei ști atunci când campania ta are succes
  • Click-through – acest metric este unul dintre cele mai importante, având în vedere faptul că reflectă numărul persoanelor care au accesat unul sau mai multe link-uri din interiorul email-ului. Cu ajutorul acestei analize, poți segmenta baza de date de abonați mult mai ușor, separând publicul interesat de produsele sau serviciile tale de cel interesat doar de informare. Astfel, vei putea crea conținut diferit pentru mai multe categorii de public
  • Vânzări – dacă deții un magazin online, uneltele analitice te pot ajuta să vezi cu ușurință care a fost traiectoria cumpărătorilor. Dacă link-urile accesate înainte de achiziție aparțineau textelor din interiorul email-urilor tale, vei știi că eforturile tale au dat roade. În caz contrar, vei mai avea de lucrat la conținut, frecvența cu care le trimiți și publicul căruia te adresezi
  • Dezabonare – este cert că nu toți abonații tăi fac parte din categoria de public interesată cu adevărat de serviciile pe care le oferi. Cu toate acestea, o rată mare de dezabonări poate reflecta o abordare prea agresivă, plictisitoare sau care induce în eroare vizitatorul
  • Reclamațiile de spam – acesta este unul dintre metricii importanți care au jucat un rol important în analiza campaniilor de email marketing, încă de la început. Atunci când email-urile tale conțin cuvinte incluse de obicei în conținutul spam, precum bani, venituri, întâlnește, cumpără acum, fii propriul tău șef , există un mare risc ca acestea să nu ajungă niciodată în inbox-ul publicului tău țintă. Dacă ai reclamații de spam, regândește întreaga strategie de creare a conținutului.

Pe lângă acești metrici, considerați extrem de importanți în anul 2017, trebuie să iei în considerare și rata de citire, rata de forward, rata de livrare și rata de revenue. Însă, aceștia nu sunt decisivi pentru succesul campaniei tale de email marketing.

Îți dorești să începi o campanie de email marketing, însă nu știi cum și ai vrea să apelezi la profesioniști? Expert Online îți pune la dispoziție toate uneltele pentru ca tu să inițiezi și să menții o astfel de activitate, care se va dovedi a fi benefică pentru succesul afacerii tale în mediul online.

Acest articol a fost publicat în Promovare online. Salvează legătura permanentă.