Cum obtii promovare SEO folosind Google Plus

Cu toții am auzit de proiectul Google Plus, rețeaua de socializare introdusă de Google. Puțini dintre noi au conștientizat importanța ei încă de la început, însă cu timpul, oamenii de marketing au aflat cât de importată este folosirea Google Plus pentru promovare SEO.

Astfel, putem spune că Google Plus este mai mult decât o rețea de socializare – este un real instrument care ne poate ajuta să creștem valoarea în Google a site-ului nostru.

Studiile arată cât de puternică este legătura între aparițiile site-urilor în căutările Google și numărul de +1* pe care le primește un link. Practic, aici nu discutăm neapărat de cât de apreciat este conținutul, precum am discuta la Facebook; aici ne referim la numărul de apariții ale acelui link pe Google Plus.

Atât timp cât majoritatea link-urilor răspândite pe Twitter nu sunt monitorizate de Google și setările Facebook împiedică majoritatea postărilor să fie indexate, Google Plus permite indexarea și monitorizarea de Google a tuturor postărilor în această rețea de socializare. În plus, nu doar conținutul pe care îl postezi tu pe Google Plus este indexat, ci și conținutul pe care îl postează conexiunile tale despre tine.

Cum să folosești Google Plus pentru promovare SEO

Având în vedere toate schimbările în algoritmul de indexare Google din ultima perioadă, în procesul de SEO nu mai au valoarea link-urile din directoare, agregatoare, site-uri cu PR mai mic, comentarii sau forumuri. Google a simplificat (sau complicat) procesul de SEO, punând accent pe aceste aspecte: conținut și prezența în rețelele de socializare (în special Google Plus).

Să înceapă goana după +1-uri!

Cu cât un link obține mai multe +1-uri, cu atât link-ul respectiv este indexat mai bine. Procesul de obținere de +1-uri, putem spune, a devenit un linkbuilding organic instant.

Pentru a optimiza cât mai bine acest proces de linkbuilding prin +1-uri, Google Plus permite folosirea de tag-uri, similară ca pe Facebook. De aceea, folosește cât de des posibil, la fiecare link postat pe Google Plus, tag pe cuvântul cheie pe care l-ai introdus și în titlul paginii respective.

Ce poți face ca să obții mai multe +1-uri?

  • Inserează pe fiecare pagină și articol de pe site-ul și blogul tău butoane de social sharing – în special Facebook, Twitter și Google Plus. Astfel, poți măsura numărul de +1-uri pe care îl obține acea pagină dar și facilitezi procesul de a fi publicată pe Google Plus și de alți utilizatori.
  • Crește-ți numărul de conexiuni pe Google Plus. Cu cât ai mai multe conexiuni, cu atât link-ul pe care l-ai postat este vizibil pentru mai mulți utilizatori și crește șansa ca acesta să fie +1-uit.
  • Postează în comunități. Google Plus, la fel ca și Facebook, conține grupuri de conexiuni în funcție de interese. Caută aceste grupuri și postează-ți conținutul acolo unde pot fi oameni interesați.
  • Folosește hashtag-uri pe cuvinte cheie. Acestea ajută atât procesul de linkbuilding cât și facilitează procesul de găsire al link-ului tău, pentru persoanele care caută folosind aceste hashtag-uri.

Folosește Google Authorship

Google specifică faptul că Google Authorship nu contribuie deloc la îmbunătățirea poziției site-ului tău în motoarele de căutare. Totuși, Google Authorship permite ca link-ul tău să fie vizibil, atunci când este găsit, datorită imaginii aferente profilului tău de Google Plus care apare în dreptul link-ului tău când este găsit pe Google.

Acest lucru atrage atenția asupra link-ului tău și sporește numărul de click-uri.

Motoarele de căutare devin din ce în ce mai inteligente pe zi ce trece, iar cei care fac spam sunt penalizați. Conținutul de calitate devine din ce în ce mai important, iar Google Plus crește metodele de promovare SEO pe zi ce trece.

*așa se numesc like-urile pe Google Plus