8 sfaturi de design pentru creare website

8-sfaturi-de-design-pentru-creare-websiteÎncă din stadiul de creare website, modul cum este aranjat site-ul tău poate face diferența între succesul și eșecul acestuia. La nivel de web design, succesul unui site se transpune în numărul de comenzi sau de cereri de ofertă pe care site-ul le generează.

Chiar dacă mijloacele de promovare online pe care le folosești sunt eficiente și aduc traficul dorit pe site, vânzarea se poate întrerupe dacă utilizatorul nu este convins de aspectul site-ului sau de informația care se află pe acesta. De aceea îți oferim în continuare 8 sfaturi de design care pot fi aplicate încă din etapa de creare website:

#1 Un site pornește de la un logo profesional

Logo-ul este elementul definitoriu al afacerii tale. Acesta trebuie să fie situat pe toate paginile, preferabil în colțul din stânga sus, pentru a fi primul element vizibil de pe site-ul tău. Logo-ul trebuie să conțină și link-ul către pagina principală a site-ului.

#2 Folosește navigare intuitivă

Un site care este dificil de navigat sau care nu prezintă într-un mod intuitiv produsele sau serviciile este un site care are numai de pierdut. De aceea, recomandăm ca, indiferent de tipul afacerii tale, să iei în considerare în etapa de creare website regula de 3 click-uri: de oriunde de pe site, un utilizator trebuie să fie la distanța de maxim 3 click-uri de formularul de cerere ofertă sau de plasarea unui produs în coșul de cumpărături.

#3 Aerisește textul

Un site cu mult text va fi respins foarte rapid de un utilizator. Motivul este simplu: suntem copleșiți de nivelul de informație aflat pe internet și nu mai avem răbdare să citim blocuri întregi de text. Dacă ai un site care necesită descrieri amănunțite ale produselor sau serviciilor tale, sugerăm să lași spații libere între paragrafe și să nu ai paragrafe mai lungi de 4 rânduri. Mai multe sfaturi pe acest subiect poți citi de aici: Cum faci un text usor de citit

#4 Folosește culorile potrivite

Un site încărcat cu prea multe culori deranjează vizual utilizatorul și îi distrage atenția de la informația pe care o prezintă. Folosește culorile în concordanță cu logo-ul tău și nu insera niciodată mai mult de 3 culori în layout-ul unei pagini.

#5 Investește în fotografii

Imaginile fac cât 1000 de cuvinte. Indiferent dacă vinzi produse sau servicii, folosește fotografii profesionale și inserează-le pe paginile de prezentare ale acestora. Fotografiile ajută foarte mult și la portofoliu – poți reprezenta lucrările realizate anterior printr-o galerie foto. Pentru site-urile care promovează servicii tip HoReCa, fotografiile și chiar videoclipurile sunt obligatorii.

#6 Folosește fonturi compatibile cu orice browser

Atenție mare la fonturile pe care le folosești! O regulă de desing esențială este să folosești un font corespunzător logo-ului tău, pentru a respecta branding-ul afacerii tale. De asemenea, după etapa de creare website, testează site-ul pe mai multe browsere și mai multe computere diferite: atât fontul cât și layout-ul trebuie să se vadă impecabil pe toate. Dacă nu respecți această regulă, riscul este să pierzi din potențialii clienți.

#7 Uită de Flash

Acum 5 ani, site-urile făcute în Flash erau la modă și ofereau utilizatorului un design interactiv. Astăzi, utilizatorii nu au răbdare să aștepte să se încarce un site și îl pot vizualiza de pe mai multe dispozitive: laptop, PC, telefon sau tabletă. De aceea, site-ul tău trebuie să fie realizat într-una din tehnologiile actuale (HTML 5, PHP, Javascript) sau chiar folosind un CMS (tip WordPress), pentru a te asigura de compatibilitatea lui cu orice dispozitiv și încărcarea rapidă a acestuia.

#8 Nu uita de Call to Action

Butoanele de „call to action” sunt esențiale pentru orice site, chiar dacă este un magazin virtual sau un site de prezentare. Aceste butoane sau link-uri au rolul de a direcționa utilizatorul către a plasa o comandă, a cere o ofertă, a se abona la newsletter, a descărca un ghid sau a realiza orice altă acțiune pe care ți-o dorești, conform scopului site-ului tău.

Încă din etapa de creare website, trebuie să ții cont de toate aceste sfaturi pentru ca site-ul tău să își atingă obiectivele propuse și să îți aducă rezultate pe termen lung.