Ce înseamnă să ai un conținut website relevant?

În zilele noastre, o strategie online de conținut bine pusă la punct poate asigura succesul afacerii tale. De la prezența pe diverse site-uri de socializare până la modul în care comunici cu potențialii tăi clienți ori modalitatea în care îi fidelizezi pe cei existenți, fiecare detaliu contează.

Procesul de scriere de conținut relevant pe website a devenit unul din cele mai importante mijloace de a-ți captiva audiența, de a atrage trafic organic pe site-ul tău și de a îi convinge să achiziționeze produsele sau serviciile tale. 

De aceea, am ales ca în acest arrticol să discutăm despre unul dintre cele mai importante aspecte de care trebuie să ții cont: conținutul pe website. Acesta reprezintă practic oglinda afacerii tale, iar în multe situații poate să fie prima interacțiune pe care cumpărătorii o au cu brand-ul tău și implicit cu tine sau echipa ta. De aceea, fie că ai deja un site sau plănuiești să-ți creezi unul în viitorul apropiat, conținutul de pe website este esențial.

Fie că deții un site de prezentare sau un magazin online, asigură-te că acesta oferă o experiență relevantă utilizatorilor și că serviciile ori produsele oferite sunt ușor de identificat. În caz contrar, oamenii vor părăsi site-ul în scurt timp.

Îți dorești un site relevant pentru utilizatorii tăi? Iată care sunt cele 4 categorii de conținut website relevante, pe care trebuie să le incluzi.

Categorii de conținut website relevante

#1. Categoria „Despre noi”

Cu siguranță ai navigat pe diverse site-uri până acum și probabil ai observat că există tab-ul denumit sugestiv “Despre noi”. Această secțiune este crucială pentru a-ți atrage noi clienți, fiind prima impresie pe care aceștia și-o formează despre afacerea ta.

Deși pare un lucru simplu de realizat, multe persoane profită de această pagină pentru a se lăuda pe sine sau afacerea, uitând complet de utilizatorii cărora li se adresează. În consecință, pierd din start viitorii clienți din lipsa empatizării cu dorințele acestora și cu ceea ce ei își doresc să afle.

Fiind o pagină de vânzare și ea, iată 5 pași simpli pe care trebuie să-i ai în vedere:

  • folosește informații concrete;
  • concentrează-te pe beneficiile pe care utilizatorii le au în urma achiziționării produselor/serviciilor tale;
  • subliniază avantajele pe care clienții le au dacă apelează la firma ta;
  • menționează experiența membrilor echipei tale pentru a oferi încredere utilizatorilor;
  • utilizează un îndemn/call to action care să-i încurajeze pe oameni să ia legătura cu tine.

#2. Contact, Program de funcționare & Hartă

Sunt trei dintre cele mai importante informații pe care orice utilizator se așteaptă să le găsească pe website-uri. Din nefericire însă, am întâlnit situații în care numărul de telefon nu mai era disponibil, orarul de funcționare nu era actualizat ori indicațiile spre a ajunge la sediul firmei lipseau. Astfel de omiteri pot afecta imaginea brand-ului tău, ducând la scăderea gradului de încredere al oamenilor și, implicit, a numărului de clienți.

continut-website-relevant

sursa photo: pexels.com

De aceea, este crucial să te asiguri că oamenii au la dispoziție un număr valabil la care te pot contacta indiferent de nelămuririle pe care le au. De asemenea, un interval orar actualizat în care ei te pot suna ori vizita la sediul fizic (în cazul în care există unul) va spori interacțiunea utilizatorilor cu site-ul. Iar inserarea unei hărți le va facilita cu siguranță traseul în orice context.

#3. Listă de servicii/produse & Prețuri

Fie că ai spre vânzare o gamă largă de produse online sau servicii, este esențial să te asiguri că acestea sunt împărțite în subcategorii, iar fiecare dintre acestea conține suficiente detalii. Astfel, utilizatorii vor ști exact ce să aleagă și vor putea să decidă mai ușor.

În egală măsură, menționarea costului/costurilor sunt și ele fundamentale (în cazul magazinelor online, trebuie să iei în calcul și livrarea coletelor către clienți). Înainte de a lua o decizie, orice potențial client vrea să știe exact cât va trebui să plătească. În acest mod, utilizatorul evaluează raportul calitate – preț, iar în funcție și de bugetul disponibil, își va hotărî următoarea acțiune.

#4. Portofoliul de clienți

Indiferent că ai un istoric al afacerii sau te afli la începutul acesteia, secțiunea portofoliului este pagina care oferă noilor clienți încrederea de care au nevoie pentru a achiziționa produsul sau serviciul respectiv. Având în vedere că în zilele noastre oamenii sunt practic bombardați de numeroase servicii și articole, cu cât oferi mai multă transparență în privința colaborărilor tale, cu atât vei avea de câștigat pe termen lung.

De asemenea, dacă clienții tăi sunt satisfăcuți de parteneriatul cu tine, un scurt testimonial despre experiența acestora în urma achiziționării unor produse/servicii este un alt plus ce se poate regăsi la acest capitol. Sunt multe persoane care iau hotărâri în funcție de părerile celor din jur, de aceea este esențial să ai în vedere facilitarea procesului decizional.

Ține minte, pentru ca site-ul tău să ofere o experiență relevantă utlizatorilor, este necesar să te asiguri că incluzi toate cele 4 tab-uri/categorii menționate anterior. Iar dacă te-ai decis deja că este timpul să-ți construiești propriul website, specialiștii noștri de la Expert Online te pot ajuta să ai un design site adecvat!