aplicatie pentru telefon

Vrei sa-ti faci o aplicatie pentru telefon? Iata ce trebuie sa stii!

În ziua de astăzi, aproape toată lumea deține un smartphone și, implicit, folosește cel puțin o aplicatie pentru telefon diferită de cele standard (Facebook, Email).

Totuși, există deja milioane de aplicații create pentru Android, iOS și Windows Phone. Dacă dorești să îți creezi și tu propria aplicatie pentru telefon, cum te vei diferenția față de toate acestea ca să atragi atenția utilizatorilor?

Avem câteva sfaturi pentru tine, de care trebuie să ții cont înainte să îți creezi propria aplicatie mobila.

Inainte sa creezi o aplicatie pentru telefon

#1 Fă-ți un plan de marketing bine pus la punct

Recomandarea noastră este să știi exact care este scopul aplicației și exact cine sunt utilizatorii țintă, ca să îți poți crea aplicația bazată pe nevoile și interesele lor.

Fiecare nevoie și interes e asociată unui cuvânt cheie, ceea ce înseamnă mai exact termenul sau termenii pe care îi vor folosi utilizatorii să caute aplicații precum este a ta, în platformele Google Play sau App Store.

Trebuie să ai în vedere un cuvânt cheie principal pe care să îl incluzi în numele aplicației (de exemplu, aplicația „Calculator Inteligent” va avea implicit în denumirea ei cuvântul „calculator”).

Planul de marketing trebuie să mai conțină și următoarele:

  • un calendar al etapelor de dezvoltare și promovare
  • o strategie de pre-lansare (cum să-ți promovezi aplicația înainte de a fi lansată)
  • o strategie de lansare (bugetul și mijloacele de promovare ale aplicației în momentul lansării)

#2 Alege un nume

Numele aplicației să fie memorabil și ușor de ținut minte. Trebuie să te gândești foarte bine înainte să alegi numele, chiar să efectuezi căutări ale numelui ales de tine în platformele de aplicații ca să vezi ce rezultate obții. Implicit, acele rezultate vor fi concurenții tăi.

Totuși, trebuie să te asiguri că numele nu este luat deja – că nu există altă aplicație cu aceeași denumire.

#3 Studiază competiția

Dacă ai efectuat pasul #2, acest pas va veni natural. Trebuie să vezi cum funcționează aplicațiile competiției, ce cuvinte cheie folosesc ei, cum se prezintă și cum se promovează.

Nu copia nimic de la ei dar inspiră-te din ideile bune pe care le au aplicațiile concurente care au cel mai mare succes.

aplicatie pentru telefon

#4 Creează un logo

E important ca la acest pas să colaborezi cu un designer să te ajute să creezi un logo atractiv. Dacă vei face acest pas, te vei diferenția din start de majoritatea aplicațiilor concurente ție. După cum poți observa în magazinele de aplicații, majoritatea au o grafică improvizată sau efectuată în mod neprofesionist.

Dacă dai impresia de profesionism de la bun început printr-un design atractiv, ai șanse mai mari ca aplicația ta să fie descărcată.

#5 Contactează o agenție de dezvoltare aplicații mobile

Aplicațiile mobile profesionale sunt realizate de agenții specializate. Procesul tehnic de realizare nu îl poți întreprinde pe cont propriu, chiar dacă ai abilități de programator.

De aceea, recomandăm să lucrezi cu o agenție specializată pentru a crea aplicația atât din punct de vedere grafic cât și tehnic.

#6 Testează!

Dacă aplicația are deja o versiune beta finalizată, o poți trimite unui număr de 100 de persoane, pentru început, care să o instaleze, să o folosească și să îți dea constant feedback.

Orice aplicație de succes trece prin multe etape de test înainte să fie publică. Dacă ținta ta este să atingi un număr de zeci de mii de descărcări, atunci recomandarea noastră este să respecți toate etapele menționate în acest articol, în special #6.

#7 Pre-lansarea

Dacă ai obținut deja o serie de feedback-uri pozitive în urma testării, acest lucru cu siguranță te va încuraja. De aceea, acum e momentul să pui în aplicare strategia de pre-lansare, în care promovezi un landing page destinat aplicației, poate chiar cu un video demonstrativ și o serie de beneficii, cu scopul de a colecționa adrese de email. Persoanele din baza ta de date vor fi primele care vor afla când se va lansa aplicația.

Promovează aplicația suficient de mult în perioada de pre-lansare, vezi cât de mare ar fi interesul publicului pentru ea, astfel încât să creezi nevoia și să ai deja o bază în momentul lansării.

Post-lansare pentru o aplicatie pentru telefon? Iată câteva sfaturi!

Ai lansat deja aplicația? Felicitări! Iată câteva sfaturi care să te ajute să o promovezi mai bine:

  • apariția pe site-uri de revizuire a aplicațiilor mobile, prin parteneriate cu acestea;
  • apariții media – pot fi contra const, însă sunt foarte importante pentru vizibilitate;
  • promovare social media – există opțiunea, din Facebook, să creezi reclame și să plătești pentru fiecare instalare a aplicației tale;
  • încurajează utilizatorii să îți dea comentarii și review-uri pozitive;
  • creează un website pentru aplicația ta și promovează-l online;
  • adaptează conținutul paginii din Google Play / App Store al aplicației tale (folosește mereu cuvintele cheie potrivite, ca să apari primul în căutări).

Sperăm că aceste sfaturi să îți fie de folos! Dacă vrei să creezi o aplicatie pentru telefon, cu acest ghid poți porni la drum!

sursa poze: pixabay.com